Detii o motociclete extrem de puternica, cu un motor fiabil, cu performante tehnice exceptionale? Motorul, ca “inima” a vehiculului tau, te ajuta sa ai parte de cele mai tari senzatii si sa te bucuri de amintiri de neuitat, oriunde te-ai plimba cu motocicleta ta fabuloasa.
Detii o motociclete extrem de puternica, cu un motor fiabil, cu performante tehnice exceptionale? Motorul, ca “inima” a vehiculului tau, te ajuta sa ai parte de cele mai tari senzatii si sa te bucuri de amintiri de neuitat, oriunde te-ai plimba cu motocicleta ta fabuloasa. Motorul are, insa, nevoie, de un lubrifiant, de calitatea, dar si de aplicarea practica a catorva reguli stricte de intretinere, pentru a prelungi viata motocicletei. Un ulei Motul ar fi solutia salvatoare, insa, ai ai nevoie si de alte cateva elemente pentru a te simti, in siguranta, alaturi de vehiculul tau.
Ei bine, iti vom prezenta, in continuare, cateva trucuri de care trebuie sa tii cont si care te vor ajuta sa folosesti motocicleta pentru o perioada cat mai mare de timp.
Iata, asadar, care sunt acestea!
Alege un ulei de calitate!
Am facut deja precizarea anterior asupra faptului ca motorul motocicletei tale are nevoie de un prieten de nadejde pentru a functiona la parametri optimi, asa cum este stipulat in caracteristicile tehnice ale acesteia. Pentru acest lucru, ai nevoie de un lubriant creat dupa cele mai inalte standarde pentru asa ceva! Iar un ulei Motul poate reprezenta o alternativa la problema ta. Iata, asadar, ce implica un ulei moto de calitate!
Cele mai bune marci de ulei se remarca printr-o vascozitate excelenta, o buna gelifiere care sa previna coroziunea.
Dintre toate uleiurile, uleiul sintetic, cum ar fi Motul, este considerat cel mai bun, deoarece protejeaza motorul împotriva murdariei inutile si a caldurii extreme. Atunci cand motorul functioneaza pentru perioade mai lungi la temperaturi ridicate, uleiul mineral isi pierde o parte din proprietatile sale, spre deosebire de cel sintetic, care isi pastreaza proprietatile pe o gama larga de temperatura si chiar in cazul deteriorarii sistemului de racire, deoarece nu se oxideaza. Are performante mult mai bune la temperaturi si tensiuni ridicate. Alegeti dealerul autorizat Unimotors pentru Motul ulei moto de cea mai buna calitate, sintetic sau semisintetic.
Ofera protectie buna motorului impotriva uzurii, deoarece indiferent de temperatura sau sarcina, uleiul sintetic, in comparație cu uleiurile obisnuite, reuseste sa mentina un strat subtire constant si sa previna uzura pieselor de frecare. Are o fluiditate excelenta la temperatura scazuta si o durabilitate ridicata
Formeaza un film uleios mai sanatos si, prin urmare, reduce uzura datorita aditivilor antioxidanți. Are caracteristici mai bune legate de vascozitate, care duc la aprinderea mult mai usoara la temperaturi scazute.
Uleiul sintetic are o durata de viata mai lunga, dar si cele semisintetice precum 5100 10W40 au aceasta proprietate. Acesta nu formeaza depozite si ofera o buna protectie impotriva depozitelor, astfel incat uleiul sintetic nu se descompune la fel de rapid ca mineralul si mentine motorul mai curat.
Inlocuirea componentelor sistemului de franare
La fel ca in cazul autoturismelor, sistemul de franare este o piese de maxima importanta in angrenajul motocicletei. De aceea, intreg sistemul de franare necesita respectarea unor reguli de ingrijire si intretinere speciala, astfel incat sa rulezi pe carosabil si sa franezi in conditii de maxima siguranta. Uzura avansata a componentelor sale, si anume, placutele, sabotii si discul de frana afecteaza iremediat calitatea franarii. De aceea, se vor inlocui imediat ce se observa deficiente la franare.
Problemele in ceea ce priveste sistemul de franare pot provoca accidente extrem de grave daca nu sunt rezolvate la timp. Daca problema nu este inlocuirea franei, atunci repararea majoritatii problemelor in ceea ce priveste franarea este simpla.
Primul pas, insa, in tratarea problemei este identificarea acesteia. Daca nu stiti exact ce sa faceti atunci cand va confruntati cu o astfel de situatie se recomanda sa mergeti pe mana specialistilor.
Mai exact, placutele trebuie schimbate de doua ori mai repede decat discurile. Daca sunetul pare sa provina de la placutele de frana, schimbarea lichidului de frana va rezolva intr-o oarecare masura problema.
Niciodata nu trebuie sa schimbati placutele de frana de la o singura roata. Ele trebuie schimbate in set, adica toate de pe aceeasi punte trebuie sa fie noi. Retineti ca atunci cand schimbati discurile de frana neaparat cumparati si placute noi, altfel riscati ca primele sa se deterioreze imediat si apoi sa fiti nevoit sa le cumparati din nou pe toate.
Sistemul de ambreiaj si inlocuirea acestuia
Ambreiajul este un ansamblu situat intre motor si cutia de viteze, care are drept scop decuplarea la nevoie a fortei transmise de motor catre roți. Principiul care sta la baza functionarii ambreiajului este frictiunea dintre doua suprafete care pot fi sau nu in contact direct.
Cand se doreste transmiterea puterii de la motor la cutia de viteza, piesele de frictiune ale ambreiajului ajung sa fie în contact. Daca se vrea intreruperea transmisiei, piesele se indeparteaza una de alta.
Ambreiajul este un ansamblu de piese supus uzurii in timp, dar si unor socuri puternice, astfel ca defectiunile vor aparea, cu siguranta, la un moment dat. De regula acestea se produc dupa aproximativ 75.000 km parcursi. Numarul de km poate varia foarte mult, in functie de stilul de pilotaj si de anumite greseli frecvente, care pot uza prematur multe piese scuter sau moto, si care cauzeaza automat si daune.
In schimb, prin respectarea anumitor reguli clare, uzura poate fi evitata în mare parte, prelungind sensibil durata de viata a ambreiajului.
In concluzie, pentru a prelungi durata de viata a motocicletei tale, trebuie sa tii cont de cele 3 aspecte: sa ai un lubrifiant de calitate, sa inlocuiesti, la timp, sistemul de franare si de ambraiaj. Astfel, vei avea parte de calatorii lipsite de griji.