De la o anumită vreme, orice mașină, indiferent că este Dacia sau o altă marcă, începe se aibă probleme la partea mecanică.
În funcție de noroc, dar și de modul de condus sau numărul de kilometri pe care îi parcurge o mașină, la un moment dat, tot o să intervină uzura și vor începe să se strice anumite piese. Este valabil pentru orice tip de motorizare, indiferent că este pe benzină sau motorină.
Piese de care trebuie să ai grijă la o mașină pe benzină
În oras, mașina pe benzină este considerată performantă întrucât mașina este ușor de pornit și de manevrat, accelerația la plecarea de pe loc fiind punctul forte. Pe lângă părțile bune ar mai trebui să știți și care sunt piesele cele mai vulnerabile.
Bobina de inducţie
Bobina de inducţie este un transformator de curent, care transformă curentul de joasă tensiune de 6V sau 12V în curent de înaltă tensiune. Dacă rezistenţa electrică a circuitului este mică, la turaţii mici ale motorului, curentul creşte şi are loc supraîncalzirea bobinei datorita efectului Joule.
Sonda Lambda
Sonda lambda este un senzor care măsoară nivelul de oxigen din gazele evacuate. Maşinile moderne au două sonde lambda, una pusă pe galerie, iar o a două după catalizator. Acest senzor este foarte important pentru funcţionarea catalizatorului, care nu-şi poate efectua activitatea sa optimă de curăţare. Se recomandă verificarea sondei lambda la fiecare 30.000 de kilometri sau la fiecare 2-3 ani de funcţionare a maşinii şi înlocuirea sau curăţarea ei în cazul în care apar probleme de funcţionare.
Defectarea sondei duce la funcţionarea anormală a motorului. Simptome de nefuncţionare la parametri:
a. Catalizator deteriorat (cauzat de o concentraţie mare de carburant)
b. Consum crescut de carburant (cauzat de o concentraţie mare de carburant)
c. Motorul funcţionează neregulat
d. Performanţe reduse
Pompa de benzină
Pompa are rolul de a absorbi benzina din rezervor si de a o trimite pe conductele de legătura cu carburatorul, rampa injectoarelor sau la bateria de filtre. Pompele de combustibil au și filtre de combustibil, care rețin impuritățile din rezervor.
Probleme la mașinile diesel
Mașinile pe motorină au avantajul că sunt mai economice la consumul de carburant, însă la piese pot apărea unele probleme.
Galeria de admisie
Galeria de admisie este o componentă care nu necesită remedieri, ci doar înlocuire.
EGR
Valva EGR se obstrucţionează mai mult la diesel, pentru că motorina este considerată inferioară benzinei, motorul diesel produce mai multă funingine (care este reţinută de filtrul de particule), iar în condiţii de trafic urban, supapa este suprasolicitată.
Filtrul de particule
Filtrul de particule este unul dintre cele mai disputate sisteme ce configurează motorizarile diesel. Ce rol are? El este un filtru mecanic ce reţine în interiorul său până la 90% din particulele de carbon şi cenuşă prezente în gazele de evacuare ale motoarelor Diesel. Este situat pe traseul de evacuare al maşinii şi reuşeste performanta să divizeze particulele nocive mari în particule foarte mici.
Injectoare
Scăderea puterii, mersul greoi în sarcină şi o accelerare mai slabă pot fi semne ale deficienţelor sistemului de injecţie, în condiţii de exploatare a motorului diesel. O ardere incompletă este semnalată şi de sesizarea unui fum negru la sistemul de eșapament.
Pompa de înaltă presiune
Motoarele diesel sunt caracterizate, în principal, de randament ridicat, în comparaţie cu motoarele pe benzină. Astfel se explica un consum mai scăzut de combustibil. Care ar fi cauzele suprasolicitarii pompei de înaltă presiune?
- Impurităţile motorinei
- Cantitatea de apa din motorină
- Filtrul de motorină neschimbat la timp
- Impurităţile din motorină pot determina deteriorarea componentelor sistemului de injecţie: pompă, injector, supape, etc.
Citeste mai mult pe aici