Acest subiect vine în continuarea articolului în care vorbeam despre lipsa de energie, în care nu am acoperit subiectul energiei la automobile, ci doar la locuințe.
Probabil este cel mai bine să separăm cele două aspecte, pentru că sunt cauze diferite (primul articol se poate gasi aici). Dacă în cazul locuințelor, putem să dăm vina pe un furnizor de energie electrică, dacă problema nu este una legată de probleme la instalația electrică a locuinței, în cazul automobilelor, nu mai putem da vina pe cineva, ci doar să determinăm cauza lipsa energiei necesară pentru pornire și să găsim o soluție care să rezolve cât mai repede problema.
De cele mai multe ori, ne dăm seama că am rămas fără baterie la mașină chiar în momentul în care avem nevoie de aceasta. Foarte rar mergem să verificăm dacă avem energie în bateria mașinii cu suficient timp înainte de folosirea ei, deoarece nu ne așteptăm să nu o avem. Poate doar în cazul în care conducem o mașină electrică, pe care trebuie să o pregătim din timp și să o încărcăm pentru a o putea folosi, doar că aici este o conștientizare a acestui lucru, pe care proprietarul mașinii și-o asumă în momentul în care alege un astfel de autoturism.
Putem să facem verificări ale bateriei, ca să determinăm starea acesteia și să ne pregătim pentru momentul în care va fi cazul să o schimbăm, însă foarte rar reușim să o schimbăm cu una nouă înainte să fim surprinși de o baterie „moartă”, de obicei exact atunci când avem mai mare nevoie de mașină, exact cum prevăd legile lui Murphy.
Având în vedere cele expuse mai sus, avem două situații:
- Lipsa energiei la mașina clasică
În cazul automobilelor care funcționează cu benzină sau motorină ca și carburant, bateria este vitală pentru pornirea mașinii și nu are o capacitate prea mare, în funcție și de capacitatea automobilului. Însă aceasta poate fi ușor consumată de funcționalitățile mașinii care folosesc energie electrică cum sunt stopurile și farurile, radioul sau centrul de divertisment sau chiar alte aplicații externe care pot fi cuplate la surse de energie ale mașinii. În funcție de consumatorul în cauză și de starea de uzură a bateriei, timpul de descărcare a acesteia variază de la 2-3 ore la 24 de ore.
Bineînțeles, oricare ar fi cauza descărcării bateriei, neplăcerea rămâne și problema încă are nevoie de o rezolvare. Unii folosesc redresoare auto, mai ales în anotimpul rece, pentru a încărca bateria, însă nu toată lumea se gândește să achiziționeze unul înainte să aibă o problemă cu bateria. Poate cel mai frecvent întâlnim în mașini cabluri de încărcare, dar pentru a funcționa, este nevoie de un alt șofer care să fie binevoitor și să dispus să te ajute. Iar atunci când nu ai niciuna dintre soluțiile de mai sus și nici nu găsești un alt șofer binevoitor care să aibă și cabluri de încărcare în mașină, trebuie să apelezi la ultima soluție: înlocuirea bateriei.
Aceste soluții sunt realizabile atunci când și timpul îți permite să faci tot ceea ce este nevoie. Însă când nu ai nici timp la dispoziție, chemi un taxi care să te ducă acolo unde ai nevoie, urmând să rezolvi problema ulterior.
- Lipsa energiei la o mașină electrică
Cum spuneam, această situație nu ar trebui să apară, deoarece atunci când alegi o astfel de mașină, ești dispus să îți programezi folosirea mașinii în funcție de timpii de încărcare și de autonomia mașinii. Însă, dacă, totuși, rămâi fără baterie la o mașină electrică, atât atunci când ești acasă, cât și când ești în mișcare, nu ai ce să faci altceva decât să aștepți până când aceasta va fi încărcată și pregătită de drum. Asta, bineînțeles, dacă ai la îndemână o sursă de alimentare cu energie electrică.
Advertorial publicat de Brandion.