Sistemul de conducere autonomă Tesla îi sperie pe producătorii tradiționali, după ce japonezii de la Nikkei Business Publications au dezmembrat o Tesla Model 3. Componenta vinovată este computerul pentru conducere autonomă, cunoscut ca Hardware 3. Acesta dovedește că Tesla joacă acum în altă ligă decât concurenții săi în ceea ce privește tehnologia electronică.
După ce a analizat atent Tesla Model 3, un inginer care lucrează la unul dintre marii producători auto japonezi a declarat că este imposibil pentru alți producători auto să ajungă la nivelul tehnologic al Tesla. ”Noi nu putem face așa ceva”, a admis inginerul, după ce a studiat unitatea de control Tesla Hardware 3.
Modulul, care este montat din primăvara anului trecut pe Model 3, Model S și Model X, include două chipuri dezvoltate in-house de Tesla, acestea fiind optimizate pentru aplicații de conducere autonomă. Computerul, care permite prelucrarea unor cantități vaste de date, stă la baza capabilităților de conducere autonomă ale mașinilor Tesla.
Potrivit Nikkei, actuala platformă Tesla, având ca punct central un computer puternic, va fi crucială pentru următoarea generație de mașini. Mașinile de mâine vor avea nevoie de o putere de calcul suficient de mare pentru a prelucra cantități imense de informații, în special pentru funcțiile de conducere autonomă.
Luând în calcul că industria auto se așteaptă ca 2025 să fie anul automobilelor interconectate, iar Tesla montează modulul Hardware 3 deja din 2019 pe mașinile sale, nu cred că e hazardat să spunem că producătorul din Silicon Valley are un avans de 6 ani în fața competitorilor săi mai experimentați. Vorbim doar de partea hardware, pentru că datele colectate din traficul real de Tesla reprezintă un alt atu pe care ceilalți producători nu îl au la dispoziție.
Analiza desfășurată de Nikkei a mai dezvăluit un aspect care reprezintă o diferență majoră între Tesla și producătorii tradiționali. Astfel, compania americană datorează acest avans tehnologic faptului că nu depinde de lanțurile tradiționale de furnizori de componente. Dacă alți producători auto ar adopta o astfel de strategie astăzi, asta ar însemna o reducere masivă a numărului de module de control folosite pe mașini. Rezultatul ar reprezenta o lovitură pentru furnizorii de subansamble, de care depinde întreaga industrie auto.
Asta înseamnă că marii producători se simt cumva obligați să folosească în continuare module complicate, cu zeci de chipuri, în timp ce Tesla reușește același lucru cu câteva procesoare dedicate. Cu alte cuvinte, furnizorii de componente care au contribuit la succesul industriei auto tradiționale reprezintă, acum, o piedică în calea evoluției și inovației.
Spre deosebire de producătorii tradiționali, Tesla produce in-house cele mai multe componente. Asta înseamnă că nu depinde de alți furnizori, și poate să aleagă în orice moment cea mai avansată tehnologie disponibilă. De asemenea, permite Tesla să controleze strâns toate aspectele care țin de mașină și felul în care aceasta funcționează.
Deocamdată, sistemul de conducere autonomă de pe mașinile Tesla este clasificat ca fiind de Nivel 2 (mașini parțial autonome). Elon Musk subliniază, însă, că acestea dispun de toate componentele – „computer și altele” – pentru conducere full-autonomă.
sursa: Asian Nikkei Review
Citește și…
Citeste mai mult pe aici