Mercedes l-a considerat suficient de bun pentru a-și pune sigla pe el, dar nu a știut să-l facă profitabil. Asta nu înseamnă că Nissan Navara nu este unul dintre cele mai capabile pick-up-uri produse în acest moment. Pentru a vedea cât de bun este, am luat la test drive Nissan Navara și l-am dus în vârful muntelui. Pe zăpadă.
Un pick-up este bun la casa omului, mai ales dacă are și un business care necesită transportarea unor materiale de volum. În cazul nostru, am avut nevoie de o benă lungăăă, nu însă cea mai lungă disponibilă (1578 mm) pentru niște schiuri lungi. Și pentru că eram 3 oameni gata de drum, am hotărât că ne trebuie musai un pick-up cu cabină dublă și hard-top. Așa am ajuns la test drive cu Navara. Chiar dacă nu este un model apărut acum, noi ne-am făcut de lucru cu el și am căutat multiple utilizări. De data asta, ne-a ieșit de un drum până la munte, la Sinaia. Cota 2000 este un fleac pentru Nissan Navara, a urcat bine merci până….până a dat de prea multe zăpadă. De-acolo numai ratrack-ul ne-a luat dar despre asta, discutăm într-un material viitor.
Nissan Navara și-a îndeplinit cu brio misiunea și ne-a arătat că este nu doar o autoutilitară, ci și o mașină confortabilă, bine dotată și surprinzător de silențioasă. Are o înfățișară masculină, robustă, cu linii armonioase și prietenoase. Interiorul arată de parcă n-ar aparține unui pick-up, ci mai degrabă unei mașini de familie. Ne-a fost rușine să băgăm gențile cu toate acareturile pe care le deținem pentru filmări, în mașină. Tapițeria de piele pare prea pretențioasă și mirosea a nou. Mai aveam puțin și ne dădeam jos și bocancii, așa de „țiplă” arăta mașina.
După ce ne-am pus toate lucrurile în benă, nu am putut trece cu vederea că, la interior, Navara are foarte multe spații de depozitare. Torpedoul generos a fost umplut repede cu sticle de apă și suc însă am găsit multe alte locuri de depozitat, ca de exemplu în buzunarele laterale ale ușilor sau chiar sub banchetă. Ne-am acomodat repede și am pornit la drum.
Test drive Nissan Navara: Rege în off-road
Pe autostradă, pasagerii moțăiau în scaune. Confortul, muzica în surdină și atmosfera caldă te determină să te relaxezi. Lucrurile s-au mai schimbat când am părăsit DN1 și am început să ne scuturăm pe adevăratele drumuri ale României. De-acolo și până la cota 2000 am avut timp să schimbăm tracțiunea din 2WD, pe 4WD High iar, mai târziu, chiar pe modulul de tracțiune în off-road (4WD Low). Cele două diferențiale blocante și reductorul fac diferența în situații dificile. Nu că motorizarea lui Navara nu ar dispune de suficient cuplu – 450 Nm ar trebui să fie suficient pentru orice situație.
Destul de repede am dat de zăpadă, și, cu cât ne apropiam mai mult de pârtie, cu atât era mai mare zăpada. Am pus la bătaie și blocantul diferențialului spate, că doar nu era să ne facem de rușine acolo. Mai ales că aveam un ditamai pick-up-ul. Suspensia mulți-link de pe spate ajută mult, mai ales când ai o mașină cu greutate. Și apropo de greutate, camioneta asta poate tracta până la 3500 kg. Pentru transportul mărfurilor, Navara are și un sistem inteligent denumit C-Channel. Acesta te ajută să fixezi încărcăturile de orice formă sau dimensiuni de cele trei laturi fixe ale benei.
Era să omitem un lucru important: motorizarea. Navara dispune de două motorizări diesel de 2,3 l (160 CP și 190 CP), cea mai puternică dintre ele fiind disponibilă și cu o cutie de viteze automată cu 7 trepte. Pentru test drive am avut la dispoziție Navara în cea mai potentă formă a sa, cu motorizarea de 190 CP și cutie automată. Nu că suntem snobi dar, sincer, la consum nu ne-am uitat. Constructorul se laudă cu un consum de 6,9 litri/100 km.
Citește și…
Citeste mai mult pe aici