Ce spun francezii despre noul Sandero de la Dacia
Dacia a anunțat că pe data de 29 septembrie va prezenta oficial cea de-a treia generație a modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway.
Până atunci, reprezentanții companiei au publicat doar 3 poze cu noile modele.
Afișând dimensiuni exterioare comparabile cu cele ale vehiculelor din generația precedentă, acestea oferă, pe lângă design-ul complet nou, un plus de modernitate, de echipamente și de polivalență, fără a uita spiritul și atributele de fiabilitate ale înaintașelor.
Ce spun sondajele despre design-ul noului Sandero
La doar câteva zile de la apariția pozelor, publicația franceză Turbo a inițiat un sondaj de opinie pentru a afla părerea cititorilor despre designul exterior al noului Sandero.
Surprinzător sau nu, potrivit automarket.ro, 67% dintre cei 8.206 respondenți ai sondajului realizat de publicația franceză au afirmat:
- Noul Sandero are un design mai atractiv decât Renault Clio.
Cu excepția celor câteva imagini, nu există încă detalii despre noul Sandero. Totuși, presa din Franța susține că Sandero va prelua platforma CMF-B pe care au fost dezvoltate și noile generații Renault Clio și Renault Captur.
Diferența este însă că Dacia va prelua o variantă mai accesibilă a platformei, care va fi lipsită de o serie de tehnologii moderne care ar fi crescut prețurile de comercializare în mod semnificativ.
- Noua generație Sandero va prelua o mare parte dintre motorizările noului Clio.
Motoarele Noului Sandero
Pe listă figurează urmataorele propulsoare:
- motorul pe benzină SCe de un litru și 75 CP
- motorul pe benzină TCe de un litru și 100 CP
- dar și unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri și 85 CP.
Practic, pentru a evita o canibalizare a vânzărilor între Sandero și Clio, Sandero nu va primi cele mai puternice motoare din gama Clio: motorul pe benzină TCe de 1.33 litri și 130 CP și unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri și 115 CP.
Motorizare Hybrid pentru noul Stepway
De asemenea, noul Sandero Stepway va beneficia de o motorizare mild-hybrid E-Tech similară cu cea disponibilă pe noul Clio, care oferă 140 CP și are o baterie de 1.2 kWh.
„Noua Dacia Sandero depune eforturi mari în ceea ce privește stilul. Este capabilă să își depășească „vărul” său de la Renault cu o vocație mai luxoasă? Putem spune despre acest nou Sandero că, cel puțin, face un efort mare în ceea ce privește evoluția stilului comparativ cu modelul anterior. Știind că vechiul Sandero a făcut deja multe progrese în comparație cu prima versiune, începem să ne întrebăm cum va rămâne cu Renault Clio … mai ales că acesta din urmă s-a schimbat foarte puțin la exterior în timpul ultimei reînnoiri din 2019”, scriu francezii de la turbo.ro in articolul lor despre noul Sandero.
Cum își descrie Dacia noile modele: Logan, Sandero și Sandero Stepway
În ceea ce privește noul Logan acesta este mai lung și are o ”siluetă complet redesenată”. O serie de elemente estetice ale Noului Logan se regăsesc și pe noile Sandero și Sandero Stepway, printre acestea figurând semnătura luminoasă în formă de Y, ecartul redus între roți și pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși”, spune Dacia.
Afișând o lungime ceva mai mare decât a modelului precedent, Noul Logan se remarcă prin silueta complet redesenată.
Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic.
O serie de elemente estetice ale Noului Logan se regăsesc și pe noile Sandero și Sandero Stepway, printre acestea figurând semnătura luminoasă în formă de Y, ecartul redus între roți și pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși.
Noul Sandero – Mai frumos si mai robust
Noul Sandero beneficiază pe de altă parte de un aspect robust pus în evidență de flancurile bine marcate și de pasajele roților generos dimensionate.
Personalitatea mașinii este completată de profilul cu linii fluide, ale cărui repere vizuale sunt reprezentate de parbrizul mai înclinat și de noua formă a pavilionului, aplecat ușor spre spate.
Deși garda la sol a rămas neschimbată, Noul Sandero pare mai puțin înalt, mai stabil și mai „așezat”, datorită ecartamentului ușor mărit și a roților bine dimensionate în raport cu pasajele acestora.
Beneficiind de o gardă la sol supraînălțată, Sandero Stepway este modelul recreațional polivalent al gamei Dacia.
Designul său exterior evocă aventura și evadarea în natură.
Din punct de vedere vizual, diferențele față de noul Sandero sunt de acum mult mai ușor de remarcat. Alături de ornamentele specifice dispuse deasupra proiectoarelor de ceață, Noul Sandero Stepway beneficiază de o capotă a motorului cu bosaje proeminente, denumirea modelului fiind vizibilă sub forma unei monograme cromate amplasate în partea de jos a calandrului.