TopGear.ro Diverse Cum a afectat pandemia de COVID-19 evoluția pieței auto în anul 2020 comparativ cu anul 2019

Cum a afectat pandemia de COVID-19 evoluția pieței auto în anul 2020 comparativ cu anul 2019

de TopGear
Cum a afectat pandemia de COVID-19 evoluția pieței auto în anul 2020 comparativ cu anul 2019

Pandemia de COVID-19, o problemă de maximă importanță la nivel global, a schimbat regulile jocului pentru multe industrii de top, inclusiv cea auto. Presa de specialitate relata în primele două luni ale acestui an, când deși se cunoșteau date despre existența virusului, dar acesta nu ajunsese încă în țara noastră, faptul că în anul 2020 România a înregistrat o scădere de 20% a pieței auto comparativ cu aceleași luni ale anului precedent.

La acel moment, fenomenul era pus pe seama obiectivelor severe propuse la nivel global în vederea scăderii emisiilor de dioxid de carbon. Știind dinainte că li se va îngrădi dreptul de a cumpăra mașini care poluează, o mulțime de șoferi, inclusiv în România, s-au grăbit să-și înmatriculeze vehiculele ‘‘problemă’’ încă din anul 2019, ceea ce a condus la cifrele mari obținute anul trecut.

Conform datelor oficiale furnizate de DRPCIV, nici lunile de vară nu s-au remarcat prin creșteri spectaculoase ale numărului de înmatriculări din România. Cu toate că vânzările au mers mai bine decât la începutul anului, în comparație cu luna iulie a anului trecut când s-a atins recordul de 22.975 de autoturisme, în luna iulie a anului acesta au fost înmatriculate cu 42.4% mai puține automobile.

Ce fel de autoturisme s-au vândut în anul pandemiei și cine le cumpără?

La fel ca și în anii precedenți, persoanele juridice au cumpărat mult mai multe autoturisme decât cele fizice. Astfel, numărul de autoturisme înmatriculate pe numele societăților comerciale a fost până acum de 62% din totalul de mașini vândute, iar al celor ai căror proprietari au devenit persoanele fizice de 38%.

Judecând după profilul cumpărătorilor, nu este de mirare faptul că în anul 2020 s-au vândut foarte multe vehicule comerciale ușoare și grele, microbuze și autobuze.

În ceea ce privește mărcile, Dacia rămâne preferata românilor cu 20.252 unități vândute în primele 7 luni ale anului, urmată de Volkswagen cu 5.779 unități, Renault cu 5.667 unități, Skoda cu 5.000 de unități, Ford cu 4.905 unități și Hyundai cu 4.064 unități.

Cel mai îndrăgit model Dacia este Dacia Logan din care s-au vândut 8.353 unități, de două ori mai mult decât Dacii Duster, dar de două ori mai puțin față de același tip de Dacii cumpărate anul trecut, în aceeași perioadă de timp.

Cum a influențat pandemia de COVID-19 numărul accidentelor rutiere din România?

Spre deosebire de țările occidentale, în România, pandemia de COVID-19 s-a dezlănțuit cu aproximativ 20 de zile mai târziu. Dar chiar și în aceste condiții, când a fost cazul, autoritățile au acționat rapid, restricționând libertatea de mișcare. Din acest motiv, și accidentele rutiere, o cauză majoră a mortalității din România, au scăzut semnificativ ca număr.

Nu avem încă date oficiale ale numărului exact de accidente rutiere, dar ne așteptăm la schimbări majore față de alți ani, în special datorită faptului că nici numărul celor care au plecat în vacanță în sezonul estival, cel mai periculos pe drumurile din România de altfel, nu a fost atât de mare.

Cu alte cuvinte, cu toate că accidente rutiere s-au produs cu siguranță și în acest an, sperăm măcar că felul în care s-au desfășurat să fi fost mai puțin grav decât în anii trecuți și să fi fost vorba de evenimente care și-au găsit rezolvarea prin companii precum cafydauneauto, unde orice accident rutier fără victime umane se poate transforma pentru cei implicați într-o simpă amintire neplăcută prin completarea unui formular de contact disponibil aici.

În concluzie, în ceea ce privește piața auto și evoluția ei din acest an, am învățat că o criză de acest fel poate răsturna situația vânzărilor, dar în același timp are și părți bune prin scăderea numărului de accidente rutiere soldate cu morți, așa cum ne așteptăm să ni se demonstreze statistic în lunile ce urmează.

Related Articles