Toți cei care credeți că Volkswagen Golf R cu tracțiune integrală este unul dintre cele mai tari hatchback-uri aflați că noul Mk8 Golf R poate fi definit printr-un singur cuvânt, iar acest cuvânt este „drift”.
Da, noul super-Golf se pretează, se pare, la drifturi, fiind echipat cu un Drift Mode. Un nou sistem de tracţiune integrală 4MOTION cu funcţie de vectorizare a cuplului (R-Performance Torque Vectoring) include un nou diferenţial posterior care poate distribui cei 320 CP nu numai între punţi, dar şi între fiecare dintre roţile spate.
Inovația pachetului R-Performance
Inovația la acest model de Volkswagen este dat de R-Performance package care asigură schimbul dintre modul de rulare: Special și Drift. Primul (doar cu R-Performance package) este adaptat utilizării pe circuite, în special pe Nurburgring, având o setare de amortizare mai moale decât modul Race pentru a asigura un contact maxim cu drumul.
Iar Drift este proiectat pentru a aborda mai interesant virajele. Acest lucru se realizează prin schimbarea parametrilor sistemului electronic de control a stabilității și redistribuirea cuplului prin intermediul sistemului de tracțiune integrală.
- Așa se face că având la volan un pilot de curse, acest Volkswagen a reușit să parcurgă un tur pe circuitul Nurburgring în 7 minute și 51 secunde, adică cu 17 secunde mai rapid decât vechiul Golf R.
Este o diferență care decurge în special din ușurința cu care mașina poate fi manevrată și nu datorită puterii ei: noul Golf R are 316 CP, cu doar 10 CP mai mult față de modelul precedent.
Nu este prevăzut cu cutie de viteze manuală, deoarece clienții care plătesc aproximativ 50.000 de euro pentru o astfel de mașină își doresc padele, susțin cei de la VW.
Cutia de viteze DSG cu 7 trepte te ajută să atingi viteza de 100 km/h de pe loc în 4.8 secunde.
- În interior, noul Golf prezintă o bogăție de tehnologie și inginerie. Are un computer nou de bord de 10 inci care vă monitorizează în mod constant viteza și intrările din spatele volanului.
Golf R este cu 20 mm mai jos decât un Golf obișnuit și conferă mai multă stabilitate în modul Sport, care puteți să îl dezactivați complet, așa cum se întâmplă în modul Drift.
În ceea ce privește jantele, modelul standard este echipat cu jante de 18 inci, și opțiunea pentru jante de 19 inci.
Modelul dispune de o nouă bară de protecţie frontală cu mai multe lame orizontale, un splitter şi cu două colţuri în culoarea caroseriei, extensii pe pragurile laterale, o bară de protecţie posterioară diferită, cu un difuzor de aer negru care desparte terminaţii duble de eşapament marca Akrapovic (este o opţiune), un spoiler ataşat de partea superioară a hayonului.
În interiorul Golf, volanul multifuncţional estre încălzit, îmbrăcat în piele şi conţine, în combinaţie cu DSG, padele în spatele său, alături de un buton dedicat R pentru controlul modurilor. Are comenzi tactile şi feedback haptic la apăsarea acestora.
Deci, v-ați convins că Golf R este un hatchback tare sau sunteți hotărât să munciți ore suplimentare și să economisiți bani pentru Mercedes-AMG A45 S?