Profitul BMW în al treilea trimestru a crescut cu aproape 10%, impulsionat de revenirea cererii chineze pentru mașini de lux.
Informația a fost făcută publică de producătorul auto pe 4 noiembrie, chiar într-o perioadă în care un nou val de infecții cu coronavirus continuă să afecteze Europa și Statele Unite.
- În perioada iulie-septembrie 2020, profitul înainte de taxe al BMW a crescut cu 9,6% până la 2,46 miliarde de euro (2,87 miliarde de dolari), grație unei creșteri cu 8,6% a livrărilor de automobile de lux.
Marja EBIT (câștigurile înainte de dobândă și impozite) a revenit la 6,7 % de la minus 10,4 % în al doilea trimestru și 6,6 % cu un an mai devreme, în ciuda unui salt de 50 % al vânzărilor de mașini electrice și hibride.
Livrările vehiculelor marca BMW au înregistrat un salt de 9,8%, în principal datorită creșterii cu 31% cererii din Chinei, care reprezintă aproape o treime din vânzările de vehicule ale producătorului auto. China a contribuit la scăderii cererii cu 16% în SUA, unde vânzările au fost afectate de pandemia de coronavirus.
Compania a generat venituri de 26,3 miliarde de euro (30,7 miliarde de dolari) în trimestrul respectiv.
- Schimbările în comportamentul consumatorilor provocate de pandemie ar putea explica, de asemenea, o parte din evoluția vânzărilor, atâta timp cât navetiștii și turiștii au evitat tot mai mult să folosească trenurile, autobuzele și avioanele în favoarea mașinilor private în care riscul de infecție este mai mic.
Totuși, BMW a avertizat că există un nivel ridicat de risc, având în vedere că există un nou val al pandemiei, după ce țări precum Germania, Marea Britanie și Franța au emis noi blocaje reînnoite care se așteaptă să afecteze vânzările în trimestrul actual.
Pe de altă parte, CEO-ul Oliver Zipse a avertizat săptămâna trecută că un Brexit fără acord ar afecta vânzările BMW.
Reducerea costurilor impusă de Zipse a îmbunătățit rentabilitatea, compania declarând pe 20 octombrie un free cash flow care a crescut la peste 3 miliarde de euro în al treilea trimestru.
Perspectiva pe tot anul 2020
BMW a reiterat că se aștepta să obțină o marjă EBIT cuprinsă între 0% și 3% pentru segmentul auto în 2020. În ciuda unei redresări a cererii pe unele piețe, se așteaptă ca vânzările generale, precum și profitul să fie semnificativ mai mici decât anul trecut după ce pandemia a închis fabricile și reprezentanțele.
BMW este ultima mare companie europeană de automobile care a venit cu un raport după ceea ce a fost un trimestru optimist pentru producătorii de automobile. Rezultatele sale sunt similare cu cele ale Daimler, Renault și Fiat Chrysler Automobiles, care au prezentat cifre în trimestrul trei, care au fost mai bune decât se așteptau.