TopGear.ro Benzina & Diesel Diesel VS. Benzinar: Norme europene actuale

Diesel VS. Benzinar: Norme europene actuale

de TopGear

Ultimii ani au marcat o evoluție incredibilă a societăților auto de pretutindeni. Fie că ne place sau nu, mașinile au un rol important în societatea actuală. Astfel, fiecare dintre noi își dorește ca mașina pe care o conduce să fie potrivită pentru el.

Unul dintre cele mai importante aspecte la care trebuie să ne raportăm când achiziționăm un automobil este tipul de carburant pe care îl consumă. 

Mașinile electrice s-au lansat într-un mod spectaculos pe piața românească. Însă, chiar și așa, subiectul cel mai controversat este marcat de întrebarea: Diesel sau Benzinar?

Motorul diesel are ardere internă și funcționează pe baza unor temperaturi foarte ridicate, prin comprimarea aerului necesar procesului de ardere. 

Avantajul principal al acestuia este consumul redus de combustibil -deși prețul benzinei este mai mic decât cel al motorinei. Un alt avantaj al acestora este durabilitatea. Durata de viață a motorului diesel este de două (sau chiar de trei) ori mai mare, decât a unui benzinar. 

Problema cea mai importantă, cu care se confruntă în prezent conducătorii de autoturisme cu motor diesel, este presiunea făcută de Uniunea Europeană asupra normelor Euro. În acest moment, UE a cedat și a crescut limitele Euro 7 din 2025. Astfel, dieselul dispare, însă nu și motoarele pe benzină.

Standardul Euro 7 este o clasă ecologică nouă, cu restricții, care va fi emisă în anul 2025. Are ca scop integrarea unor standarde omogene pentru toate categoriile de autovehicule, aflate în spațiul european. În luna noiembrie a anului 2020, s-au anunțat următoarele standarde permise: 30 mg/km Noxe, acestea fiind aplicabile doar vehiculelor noi. Pachetul de norme va fi finalizat în a doua parte a acestui an. Specialiștii  însă ne sfătuiesc să ne așteptăm la scenarii destul de dureroase, mai ales pentru conducătorii de mașini diesel.

În decembrie, acordul dintre Uniunea Europeană și reprezentanții Președinției și ai Parlamentului a fost aprobat. Prin urmare, normele garantează că noile autoturisme din anul 2030, vor emite cu 37.5% mai puțin dioxid de carbon, iar camionetele noi, cu 31% mai puțin dioxid de carbon, comparativ cu nivelul anului 2021. În decursul 14 ani, autoturismele și camionetele ar trebui să reducă consumul de dioxid de carbon, cu 15%.

Autoturismele benzinare sunt mai avantajoase din punct de vedere financiar. Acestea au prețuri mai mici, în comparație cu motoarele diesel. Regulă valabilă indiferent dacă vorbim de mașini second-hand sau noi. Reviziile, de asemenea, au costuri mult mai scăzute în cazul mașinilor cu motor benzinar, iar emisia de noxe este mai mică. Un dezavantaj al motorului benzinar este prețul. Benzina E-fix 98 costă la ora actuală  aproximativ 6.14 Lei/L, iar motorina E-fix 55 – 5.75 Lei/L. 

Așadar, următorii ani vor fi decisivi în ceea ce privește normele europene și evoluția pe care o vor avea autoturismele și autovehiculele. 

Dacă achiziționați o mașină pe termen scurt, dieselul este o soluție viabilă, având în vedere avantajele pe care le are. Dacă, în schimb, achiziționați o mașină pe termen lung, achiziționați una mașină cu motor benzinar, atât pentru siguranța economică și financiară, cât și pentru reducerea poluării. Desigur, mașinile electrice sau hibrid ocupă podiumul.

Un om înțelept spunea odată: „Informația înseamnă putere!”, iar noi vă așteptăm cu sugestii și întrebări pentru următoarele articole.

Între timp, dacă îți cauți o mașină și vrei oferte bune, am descoperit o platformă nouă de anunțuri mașini second și noi, aruncă o privire. :)

Related Articles