Dacă ai un autovehicul diesel de ultimă generație, probabil sti deja că mașina ta funcționează cu AdBlue® pentru a satisface normele de poluare Euro 6 prin reducerea semnificativă a numărului de particule NOx cauzate de emisiile de evacuare.
Ce nu știai, probabil, însă este că, în România, există un singur producător de AdBlue® cu licență VDA (Verbander der Automobilindustrie – Asociația Germană a Industriei Autovehiculelor), deținătoarea mărcii AdBlue®, recunoscut pentru standardele înalte de calitate la care acest lichid este fabricat. De aceea, pentru a te asigura că autovehiculul tău își păstrează capacitatea maximă de funcționare, este foarte important să te familiarizezi cu piața și să cunoști faptul că, de cele mai multe ori, un preț AdBlue® mai mic poate însemna un produs neconform.
Atunci când alegi soluția pe baza altor considerente decât calitatea, îți asumi riscuri care pot avea un impact negativ asupra ta pe termen lung:
Deteriorarea sistemului SCR
Având o sensibilitate crescută la impuritățile din soluția de uree și apa folosită în procesul tehnologic, sistemul SCR al autovehiculului este predispus la deteriorare gravă. Chiar și cu cele mai mici cantități de microelemente sau biuretul mare sau aldehidele sau materia insolubilă din amestec pot “otrăvi” catalizatorul. De aceea, soluțiile AdBlue® cu acreditare VDA sunt fabricate așa cum trebuie, transportate și depozitate în condiții optime pentru a preveni orice contaminare și deteriorare a sistemului.
Garanție respinsă de către producător
Cum majoritatea producătorilor de autovehicule și echipamente nu acceptă cereri de garanție dacă se folosește lichid AdBlue® neautorizat, care nu respectă standardele de calitate ISO 22241, garanția ta are mari șanse de a fi respinsă. Acest lucru te va încărca, în final, cu și mai multe cheltuieli decât banii economisiți pe un lichid de proastă calitate.
Consecințe legislative
Mai ales în cazul administratorilor de flote, folosirea în cunoștință de cauză a unui produs inferior din punct de vedere calitativ, care nu respectă standardele ISO 22241, duce la încălcarea legislației privind emisiile, faptă ce atrage amenzi considerabile și daune morale care îți pot afecta reputația în mod negativ. Aici ne referim la transportatorii serioși care nu au renunțat la folosirea AdBlue®. Pentru că, în România, majoritatea vehicilelor de transport marfă ce merg doar intern au acest sistem SCR scos din funcțiune. Este o păcăleală care deocamdată merge… nu doar că poluăm, dar creștem și consumul și riscurile, dacă s-ar aplica legea sunt incomensurabile.
Cum te asiguri, așadar, de calitatea lichidului tău AdBlue®?
V-All Blue (Inovator Smart Choice S.R.L.), singura firmă producătoare din România cu licență VDA și reglementări ISO 22241 pentru standardele înalte de producție, analiză, stocare și distribuție a lichidului AdBlue®, oferă soluții complete atât autovehiculelor personale, cât și autovehiculelor de mare tonaj sau flotelor.
Lichidul poate fi achiziționat de pe site-ul firmei cu livrare prin curier în format preambalat, în canistre prevăzute cu o pâlnie specială pentru facilitarea golirii, rezistente la spargere și scurgere în timpul transportului, sau discutând cu unul dintre reprezentanții firmei pentru formatul vrac. În magazinul online veți găsi următoarele opțiuni de ambalare:
- AdBlue® 10 L;
- AdBlue® 20 L;
- Palet cu 32 canistre de soluție AdBlue® 20 L;
- Palet cu 50 canistre de soluție AdBlue® 10L;
- Soluție AdBlue® la IBC – 1000 L.
Lichidul AdBlue® fabricat de către firma V-All Blue este produs doar din uree pentru automotive și apă ultrapură cu o conductivitate de maxim 2µS/cm și este disponibil atât pentru achiziția în cantități potrivite pentru realimentarea turismului, cât și în cantități industriale. Mai multe detalii găsiți pe site.