Oamenii care achiziționează servicii sau produse au început să fie din ce în ce mai pretențioși în ceea ce privește calitatea produselor sau serviciilor achiziționate. O astfel de situație este normală pentru că oferă o serie de beneficii clienților. Posibilitatea de a putea consuma produse de cea mai bună calitate este cel mai important avantaj oferit de către creșterea interesului pentru realizarea produselor și serviciilor de cea mai bună calitate. Pentru ca produsele sau serviciilor prestate de către mediul de afaceri să fie cât mai eficiente din punct de vedere calitativ este necesar ca în cadrul firmei producătoare să existe un sistem de management foarte bine pus la punct. Investirea constantă în dezvoltarea acestui departament este o grijă care nu ar trebui să fie pierdută din vedere de către proprietarii de firme pentru că doar în acest fel firma se poate dezvolta din toate punctele de vedere.
Certificarea ISO este garantul calității
Calitatea este principalul aspect de care ne interesăm în momentul în care realizăm o achiziție indiferent de natura acesteia. Însă, nu sunt puține situațiile în care suntem păcăliți și din acest punct de vedere motiv pentru care achiziționăm produse care nu oferă nivelul calitativ dorit. Pentru ca o astfel de situație să poată fi evitată trebuie analizat dacă produsul/serviciul este realizat de către o firmă care este certificată ISO. Cu toate că deținerea unei certificări ISO nu este o condiție obligatorie pentru ca o firmă să poată desfășura activitatea este recomandată din ce în ce mai des o astfel de certificare. De ce? Pentru că oferă o serie de beneficii, transmiterea ideii că produsul sau serviciul este realizat în cele mai calitative condiții fiind cel mai important avantaj oferit de către certificarea ISO. Utilizată de foarte mult timp în țările dezvoltate, certificarea ISO este din ce în ce mai utilizată și în mediul de afaceri din țara noastră. Competitivitatea dar și calitatea serviciilor și produselor a crescut mult din momentul în care mediul de afaceri din țara noastră a început să utilizeze din ce în ce mai mult certificarea ISO. De pe urma acestei situații au de câștigat atât clienții cât și producătorii produselor sau serviciilor. Pentru că producătorii sunt din ce în ce mai mulțumiți de beneficiile oferite de către deținerea unei certificări ISO a crescut considerabil cererea pentru achiziționarea acestui serviciu. O astfel de situație a condus la dezvoltarea pieței serviciilor de certificare ISO.
3 avantaje oferite de către deținerea unei certificări ISO
Beneficiile oferite de către deținerea unei certificări ISO diferă în funcție de tipul de certificare ISO pentru care se optează. Există multe astfel de certificări ceea ce înseamnă că există foarte multe avantaje oferite de către deținerea unei certificări ISO. 3 dintre cele mai comune avantaje oferite de către deținerea unei certificări ISO, indiferent de tipul acesteia, sunt următoarele:
- Clienții se bucură de creșterea nivelului de satisfacție. Acesta este un avantaj de pe urma căruia câștigă atât producătorii cât și clienții. Producătorii se bucură de creșterea nivelului de vânzări ca urmare a faptului că, clienții sunt foarte mulțumiți de calitatea produselor sau serviciilor oferite. Nivelul ridicat de satisfacție avut de către clienți îi fac pe aceștia să popularizeze cât mai mult serviciile sau produsele pe care le consumă și pe care le consideră foarte bune din punct de vedere calitativ. Așa cum spuneam, nu doar producătorii se bucură de acest avantaj ci și grupul țintă avut de către producători. Aceștia vor avea posibilitatea de a consuma produse sau servicii foarte bune din punct de vedere calitativ. De cele mai multe ori o astfel de situație va avea loc fără a fi necesară plata unor sume de bani considerabile.
- Reducerea costurilor necesare producerii produselor sau serviciilor este un factor foarte important pentru firmele care doresc să se dezvolte din punct de vedere financiar. Pentru ca o astfel de dezvoltare să poată avea loc este necesar ca profitul obținut să fie cât mai mare. Reducerea cheltuielilor pe care o firmă le are este una dintre cele mai eficiente modalități prin care poate fi crescut profitul înregistrat de către o firmă. Aceasta nu trebuie neaparat să vândă mai mult pentru a putea avea un profit mai mare ci trebuie să producă într-un mod cât mai eficient din punct de vedere financiar. De acest lucru se ocupă specialiștii care lucrează în cadrul firmei care oferă certificarea ISO. Aceștia vor identifica care sunt pașii care trebuie să fie parcurși pentru a putea fi reduse cheltuielile din cadrul unei firme.
- Îmbunătățirea nivelului de satisfacție avut de către persoanele care lucrează în cadrul firmei este cel de-al treilea avantaj oferit de către obținerea unei certificări ISO. Pentru ca procesul de producție să se poată desfășura în cele mai eficiente condiții trebuie îndeplinite mai multe criterii, creșterea nivelului de satisfacție avut de către personalul firmei fiind unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să țină cont cei care conduc firma. Aceștia nu trebuie să uite nici măcar o secundă că oamenii sunt cea mai importantă resursă avută de către o firmă motiv pentru care trebuie făcut tot ceea ce este posibil ca această resursă să fie valorificată într-un mod cât mai eficient din punct de vedere productiv.
Aceste 3 avantaje foarte populare oferite de către certificarea ISO dar și avantajele pe care certificarea ISO le oferă în funcție de tipul de certificare reprezintă argumentele necesare pentru ca un număr din ce în ce mai mare de firme să apeleze la serviciul de certificare ISO.