AdBlue poate fi ceva încă nou pentru unii șoferi, dar proprietarii de mașini diesel cu motoare care respectă standardele Euro 6 sunt deja familiarizați cu acesta.
AdBlue este un amestec de uree și apă deionizată care este pulverizat în sistemul de evacuare al motoarelor diesel, contribuind la reducerea emisiilor de oxid de azot. Introducerea sa pe scară largă coincide cu obiectivele de emisii din ce în ce mai stricte pe care producătorii de automobile trebuie să le îndeplinească acum.
Fără AdBlue, ar fi mult mai dificil să reducem emisiile mașinilor diesel și să le facem să respecte cele mai noi standarde.
În general, este puțin probabil ca șoferii care circulă mai puțini kilometri să facă schimbări dincolo de rutina reviziei anuale la service, astfel încât să adauge Adblue. Asta pentru că lichidul respectiv este adesea completat în timpul unui serviciu normal. Majoritatea mașinilor care folosesc AdBlue au un indicator AdBlue care vă avertizează când acesta este pe sfârșite.
Ce rol are și de ce avem nevoie de AdBlue?
Producătorii de autoturisme trebuie să respecte anumite reglementări, iar acestea sunt din ce în ce mai mult determinate de preocupări legate de mediu. Cele mai recente reglementări privind emisiile, denumite Euro 6, au intrat în vigoare în 2016 și au reprezentat o provocare specială pentru dezvoltarea motoarelor diesel. O mare parte din acestea au necesitat noi modalități de a reduce la minimum emisiile de oxid de azot.
Tehnologia utilizată se numește Reducere Catalitică Selectivă sau SCR, care implică injectarea unor cantități precise de lichid AdBlue în gazele de eșapament ale vehiculului pentru a produce o reacție chimică care neutralizează emisiile dăunătoare.
Cum funcționează AdBlue?
Pentru a se conforma reglementărilor Euro 6, multe mașini noi cu motor diesel construite după 2006 folosesc tehnologia SCR pentru a injecta cantități mici de AdBlue în gazele de eșapament ale mașinii.
Altfel spus, AdBlue este un aditiv utilizat de sistemul SCR pentru a reduce emisiile de substanțe toxice generate de motorul diesel. În sistemul SCR, AdBlue și oxidul de azot din gazele de eșapament sunt transformate în azot și vapori de apă, reducând astfel semnificativ emisiile de oxizi de azot dăunători.
Această tehnologie a fost folosită de mult timp pentru autobuze și camioane grele, astfel încât eficacitatea sa a fost dovedită și fiabilitatea sa este mai bună ca niciodată.
Unde este amplasat rezervorul AdBlue?
Dacă observați un rezervor AdBlue pe autovehicul, lângă gâtul de umplere al rezervorului de motorină, atunci mașina este echipată cu SCR. Localizarea gatului de umplere a rezervorului AdBlue depinde de modelul vehiculului. La anumite modele, acesta se află lângă gâtul de umplere al motorului Diesel.
La alte modele, acesta se află în interiorul portbagajului, iar pe alte vehicule este situat sub capotă. Pentru a obține aceste informații, contactați reprezentanța sau consultați manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră.
Cât costă AdBlue?
Prețul AdBlue variază în funcție de cantitatea recipientului și modelul mașinii. Orientativ, vă putem spune că un bidon de 10 litri, produs original de marcă al grupului VW (potrivit pentru VW, Audi, Skoda, SEAT, Porsche) costă la un dealer autorizat 85 lei, în timp ce un bidon de 1,89 litri de aceeași calitate costă 64 de lei.