TopGear.ro Diverse Anvelopele All Season: Păreri Pro și Contra

Anvelopele All Season: Păreri Pro și Contra

de TopGear
Anvelopele All Season: Păreri Pro și Contra

Înlocuirea anvelopelor în funcție de anotimp este o problemă eternă cu care se confruntă fiecare șofer la fiecare șase luni. Principalul dezavantaj este că este practic imposibil să programați acest lucru în avans.

Nu se știe niciodată cu exactitate dacă zăpada va cădea în curând, cât va dura, dacă va fi urmată de încălzire și, dacă nu cumva după primul soare de primăvară, va exista o nouă rundă de îngheț.

Din această cauză, anvelopele all-season par o soluție foarte atractivă pentru orice anotimp. Producătorii acestui tip de anvelope au reușit să combine caracteristicile anvelopelor de vară și a celor de iarnă:

  • Anvelopele de vară sunt confecționate dintr-un cauciuc mai tare și au șanțuri mai puțin adânci, dar mai late. Ele sunt concepute pentru a funcționa perfect la o temperatură de +7 grade, deoarece la frig proprietățile materialului se pierd, se fisurează și se rup, iar riscul de accidente crește.
  • Anvelopele de iarnă sunt confecționate din cauciuc mai moale, care nu este atât de sensibil la frig. Materialul elastic oferă o aderență mai bună pe drumurile înzăpezite sau înghețate. Șanțurile de pe suprafața benzii de rulare sunt mai adânci și pot avea crampoane. Vara se uzează mai repede, astfel afectând manevrabilitatea mașinii.
  • Anvelopele all-season sunt confecționate dintr-un cauciuc cu o densitate și duritate medie. Șanțurile sunt relativ mici, dar mai late. Mai adânci decât la ​​anvelopele de vară, dar mai mici decât la ​​anvelopele de iarnă. Cu toate acestea, universalitatea este relativă. Acestea sunt o opțiune bună pentru temperaturi de la -10 la +5 grade, altfel performanța lor scade semnificativ.

Avantajele și dezavantajele anvelopelor all-season

Principalele avantaje ale acestui tip de anvelope sunt:

  • Nu este nevoie de schimbări sezoniere constante, ceea ce înseamnă că puteți economisi bani la service;
  • Prețul anvelopelor este mai mic decât cel al anvelopelor de iarnă și aproximativ la fel ca a celor de vară;
  • Nu este necesar să ne gândim unde și cum să depozităm anvelopele all-season. Este suficient doar să le monitorizăm starea și echilibrul cât timp sunt montate la roți;
  • Aceasta este cea mai bună opțiune în afara sezonului și pentru iernile schimbătoare;
  • În timpul iernilor ploioase, fără zăpadă, anvelopele all-season sunt mai bune decât cele de iarnă;
  • Sunt destul de silențioase pe drumurile asfaltate;
  • Dacă folosiți rar mașina, sunt o opțiune mult mai economică.

Vorbind despre dezavantajele anvelopelor all-season, merită menționate următoarele:

  • Sunt utilizate în mod constant și, prin urmare, se uzează rapid. Și la căldură sau îngheț, o astfel de anvelopă va trebui schimbată la fiecare 6-7 luni.
  • Dacă vara se dovedește a fi prea caldă, cauciucul din care sunt realizate se înmoaie prea tare. Dacă iarna este foarte geroasă, cauciucul lor îngheață și își pierde proprietățile.
  • Anvelopele all-season nu sunt proiectate pentru conducere agresivă și utilizare pe terenurile accidentate. Se uzează repede pe drumurile de țară.
  • Dacă doriți să conduceți prin noroi, anvelopele all-season, având șanțuri mici, sunt la fel de ineficiente ca cele de vară.
  • În condiții meteorologice extreme, controlul mașinii echipate cu anvelope all-season se înrăutățește. În caz de gheață sau zăpadă abundentă, există un risc ridicat.

Related Articles