Bujia reprezintă un dispozitiv electric, amplasat în capul cilindrului, care este dotat cu doi electrozi, unul central și altul lateral. Atunci când pistonul se află în cel mai înalt punct al său și curentul electric trece de la un electrod la celălalt printr-un cablu extrem de bine izolat, are loc formarea unei scântei. În rezultat are loc o explozie, în urma căreia pistonul este împins în jos, iar arborele cotit este rotit.
Care este scopul bujiilor?
Scopul principal al bujiei este de a aprinde amestecul de aer-combustibil. Dacă tensiunea din bujie este suficient de înaltă, energia electrică este livrată, sărind peste spațiul dintre electrodul central și cel lateral. Scânteia electrică produsă aprinde în camera de combustie amestecul de aer-combustibil. Este important să menționăm că această piesă simplă funcționează în condiții de presiune ridicată și temperaturi înalte, prin urmare, este foarte important ca bujia să fie capabilă să producă o scânteie puternică și eficientă. Altfel, dacă arderea combustibilului în cilindri nu va fi corespunzătoare, atunci va crește consumul de combustibil și volumul emisiilor în mediul înconjurător.
Care material pentru bujiile Denso este mai bun?
Dacă este vorba despre materialul din care este fabricat vârful bujiei, care învelește electrodul componentei, atunci iridiul este unul dintre cele mai rezistente la uzură metale, căci punctul de topire este foarte înalt, în comparație cu cel al platinei. Prin urmare, este mai puțin supus la coroziune și eroziune, fapt care extinde durata de exploatare a piesei Denso Iridium TT. Mai mult de atât, în comparație cu nichelul, acest material opune o rezistență mai mică fluxului de curent electric, de aceea este un mai bun conductor și formează scântei chiar și în timpul unei tensiuni joase în rețeaua de bord. Trebuie să menționăm și faptul că bujiile din iridiu măresc puterea motorului cu 4% și reduc consumul de combustibil cu 5-7%.
Care sunt simptomele unei bujii defecte?
O bujie defectă va informa conducătorul auto despre necesitatea de a fi înlocuită prin mai multe semne, și anume, se va aprinde semnalul „Check Engine” pe tabloul de bord, în timpul mersului se vor simți vibrații, automobilul nu se va porni din prima încercare sau nu va accelera corespunzător, se va simți un miros foarte urât în habitaclu și va crește consumul de combustibil. Mai mult de atât, un simptom fizic ar fi și prezența depunerilor de calamină pe vârfurile bujiei. De regulă, bujiile trebuie înlocuite la fiecare 30.000 km, pe când cele Denso Iridium TT urmează să fie înlocuite la fiecare 90.000 – 120.000 km. Informația detaliată o puteți găsi în manualul proprietarului pentru automobilul dumneavoastră.
Care sunt caracteristicile bujiilor Denso Iridium TT și pentru care automobile se potrivesc?
Bujiile Denso Iridium TT au lungimea filetului de 19 mm, momentul de strângere de 22 nm și diametrul de 14 mm. Pentru a putea fi demontate este nevoie de o cheie cu deschiderea de 16 mm. Avantajul bujiilor Denso Iridium TT este faptul că sunt considerate universale și se potrivesc unui număr enorm de mărci de automobile, precum Audi, BMW, Chevrolet, Dacia, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot și multe altele.