TopGear.ro Diverse Cele mai efective strategii de lead magnet

Cele mai efective strategii de lead magnet

de TopGear
Cele mai efective strategii de lead magnet
Cele mai efective strategii de lead magnet
Social media marketing concept. Attracting (emoji, like, love, star, comment icon) with a huge magnet in smartphone, 3d render. copy space.

Atragerea clienților fără a cheltui o mare parte din resursele financiare a companiei tale trebuie să fie principalul tău obiectiv. Strategiile de lead magnet sunt tacticile prin care companiile sau site-urile atrag cumpărători și utilizatori fără a investi în publicitate sau alte metode clasice de atragere a oamenilor. Spre exemplu, o astfel de strategie folosită de multe cazino-uri online este un bonus fara depunere. Atrage o cantitate destul de mare de noi utilizatori către site. 

Dacă vrei să afli mai multe asemenea tactici ce ar putea atrage utilizatori fără mari cheltuieli citește articolul în continuare. 

Oferă o mostră sau o perioadă de free-trial 

Această tactică este probabil una dintre cele mai populare și eficiente strategii ce atrag sute și mii de clienți fără pierderi financiare. Această tactică presupune oferirea unei luni de free-trial pentru persoanele ce se gândesc dacă merită să cumpere serviciul tău sau nu. De această tactică se folosesc practic toate serviciile de streaming și o mulțime de companii mari sau chiar parte a Fortune 500. 

Unele dintre cele mai cunoscute companii care folosesc această strategie sunt Netflix și Spotify. Acești mari conglomerați ai streamingului oferă primele 30 de zile gratis dacă te abonezi la serviciul lor de streaming. Odată ce persoanele folosesc această posibilitate, șansele sunt de partea companiei. O foarte mică parte din totalul de oameni care încearcă cele 30 de zile gratis încetează abonamentul. Majoritatea continuă să plătească pentru toate serviciile la care se abonează. Iată alte companii mari care oferă asemenea serviciu: 

  • Philo TV
  • Amazon Music Unlimited
  • Disney+
  • HBO Now 
  • Hulu 
  • Cinemax 
  • CBS All Access.

Transport gratis și diferite cadouri

Această strategie este perfectă pentru site-urile ce se ocupă cu Ecommerce. Idea este să oferi transport gratis pentru o cantitate de produse ce depășește o anumită sumă de bani. Această tactică nu numai că va multiplica numărul de oameni ce va cumpăra diferite lucruri de pe site-ul tău dar și te va mai avantaja în alt mod. Odată ce omul va observa faptul că după o anumită sumă transportul este gratis, acesta va încerca să cumpere produse pentru a depăși acea sumă. 

Această tactică psihologică este folosită de majoritatea site-urilor de Ecommerce. Cel mai mare site de vânzare a hainelor din Europa, Asos, folosește aceeași tactică. Odată ce hainele pe care le cumperi trec de 100$, magazinul oferă transport gratis. Această tactică nu numai că împinge oamenii să cumpere mai mult pentru a economisi cu transportul dar și garantează faptul că majoritatea celor care vor să cumpere haine dar nu sunt siguri vor fi încurajați de faptul că nu trebuie să plătească pentru transport. 

De asemenea, există și o altă tactică asemănătoare. Principiul este același, oferă un premiu pentru că cumpărătorul tău a cheltuit mai mult de o oare care sumă de bani. De exemplu, dacă cheltui pe site-ul tău o sumă mai mare de $200 atunci cumpărătorul face parte automat din concursul cu premiul mare de $2000. Aceste șiretlicuri pot fi folosite atât pe pagina principală a site-ului tău, cât și în campanii publicitare ce folosesc email marketing sau rețele de socializare ca principală piață de desfacere. 

Content gratis cu un exit pop-up 

Ideea principală este să oferi o parte din informația pe care poți să o dai gratis și, când utilizatorul vrea să închidă pagina ta, să setezi un exit pop-up care îi va propune niște servicii contra cost. Acest exit pop-up poate conține atât careva produse pe care vrei să le vinzi sau un abonament la un blog privat unde vorbești mai mult despre lucrurile pe care îl interesează pe acest utilizator. 

De exemplu, poți da o parte din informație într-un blog post pe site-ul tău și, înainte ca utilizatorul să părăsească pagina, să reclamezi o carte scrisă de tine sau altcineva în care aceasta va putea afla mai multe despre subiectul propus. Astfel, utilizatorul va ști deja că content-ul pe care îl propui este de o calitate mare deoarece a citit o parte din el și va fi mult mai înclinat înspre a cumpăra ceea ce reclamezi. 

Content upgrade

Această tactică merge doar în cazul în care site-ul tău este construit pe baza ghidurilor și a altor articole care învață utilizatorii tăi să facă ceva. În cazul în care ai un astfel de site, este un plan extrem de bun să folosești această tactică. Tot ce trebuie să faci este să propui o parte din contentul pe care îl ai gratis și o parte pentru o anumită sumă de bani. 

De exemplu, ai o pagină care învață lumea cum să fie mai productivi. Primele 10 sfaturi fiind gratis, trebuie să faci ca următoarele 5 să fie deschise doar după ce utilizatorul va transfera o anume sumă de bani.

Aceste tactici sunt extrem de folositoare în cazul în care nu ai destui bani pentru a construi un site de succes care va aduce destui clienți și bani. Am făcut o listă de cele mai importante tactici mai sus pentru ca tu să le poți folosi în cadrul site-ului tău.

Related Articles