România rămâne în continuare una dintre țările europene unde mașinile second-hand sunt la mare căutare. În primele 10 luni ale anului 2020, au fost înmatriculate peste 410.000 de autovehicule, informează Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile.
Top 5 mărci noi înmatriculate în România în perioada ianuarie-octombrie 2020 este compus din: Dacia (30.195 unități, în scădere cu 26% de la an la an), Renault (7.600 unități, scădere de 32,4%), Volkswagen (7.551 unități, scădere de 17,3%), Skoda (7.528 unități, scădere de 27,9%) și Hyundai (5.728 unități, scădere de 14,4%).
De aceea ne-am propus să vă prezentăm un top al celor mai ieftine autovehicule la mâna a doua. În acest sens ne-am orientat la un preț accesibil, cuprins între 2.500 euro și 5.000 euro, ceea ce înseamnă mașini cu un an de fabricație cuprins între 2002 și 2006.
1.Volkswagen Polo (2.000-3.500 euro)
Volkswagen Polo a câștigat trofeul World Car of the Year în 2010. Chiar dacă în topul nostru ne referim la mașini fabricate între anii 2002-2006, Polo poate fi considerat o mașină extrem de fiabilă și cu un preț extrem de bun.
În ceea ce privește caracteristicile tehnice, Volkswagen Polo este mașina pe care te poți baza, în oraș, în călătorii, în concedii, și chiar să transporți obiecte de mobilă mai mici sau electronice cu dimensiuni medii.
Un Polo de 1.2 litri benzină, în funcție de stilul de condus și de carburantul utilizat, ajunge la un consum mediu minim de 5,88 litri și maxim de 9,62 litri. Iarna evident consumul de carburant creste si poate depăși 10 litri pentru acest motor mic, dacă deplasările sunt pe distante mici și în condiții de trafic mediu.
2.Renault Clio (1.200-2.800 euro)
Lansat în 2005 ca să înlocuiască vechiul Clio II, Renault Clio III este o mașină ieftină la întreținere. Nu e la fel de aspectuos ca o Fiesta și nici la fel de luxos ca un Polo sau Audi A1, dar Renault Clio III e cel mai fiabil, mai simplu și mai ieftin dintre toate. Plus că a venit și cu motoare cu putere peste media concurenței: 1.2 aspirat cu 75 cai, 1.2 TCe de 100 cai, 1.4 MPI de 98 cai, 1.6 MPI de 110, 112 și 130 cai, 1.6 MPI de 110, 112 și 130 cai și 2.0 de 197 și 204 cai.
3.Ford Focus (1.100-4.000 euro)
Ford Focus II este una din cele mai bune alegeri pe care le poți face atunci când cauți o mașină second-hand. Aflată la jumătatea drumului dintre Opel Astra H și VW Golf V, Ford Focus este acea mașină buna la toate, dar care nu excelează la nimic.
Exista un tip de caroserie și un tip de motor pentru fiecare tip de șofer. Pentru cei mai cumpătați există motorul pe benzină de 1.4 l. Vrei o mașină excelentă de oraș? Ia-ți motorul pe benzină de 1.6. Vrei ceva care să ofere performanță și care să nu te ruineze financiar? Ia-ți modelul pe benzină de 2.0.
Vrei ceva care să te ruineze financiar? Ia-ți un diesel marca PSA. Vrei un diesel onest, care își face treaba? 1.6 TDCI de 90 de cai este răspunsul.
Cei de la Ford s-au gândit prin 2010 să vina cu ideea mașinii globale. O mașină care se descurca oriunde, oricând. În 2004 au lansat Ford Focus II și în 2008 au venit cu botoxul și facelift-ul, creând astfel o mașină polivalentă.
4.BMW 318 (1.600-6.300 euro)
Printre cele mai căutate mașini de pe piața second-hand, modelul BMW 318, din seria 3, se află și el printre opțiunile românilor.
Acest model a venit ca înlocuitor al lui 316 și era echipat cu un nou motor Turbo cu trei cilindri de 1,5 litri și 136CP. Pentru diesel în cazul modelului 318 d a fost disponibil motorul cu patru cilindri, modelul făcând parte din familia modulară a motoarelor ce aveau baza cilindrică de 500 cmc.
Părerea celor ce au testat BMW 318 d a fost că aceasta nu părea deloc o mașină second-hand.
5.Skoda Octavia (1.800-4.900 euro)
Skoda Octavia I s-a fabricat din 1996 pana in 2010. S-a dovedit a fi o mașină ieftină de cumpărat și întreținut, ceea ce a făcut din Skoda Octavia preferata românilor.
Punctul forte al acestei mașini este fiabilitatea, fiind construită pe platforma Golf-ului 4.
Pornind de la un motor de 1.4 MPI de 60 sau 75 de cai ajunge la un motor de 2.0 MPI și 116 cai, respectiv la un motor diesel de 1.9 TDI cu 90, 100, 108 și 128 de cai putere.
6.Skoda Fabia (1.100-2.700 euro)
Skoda Fabia I, prima compactă Skoda construită sub umbrela VW. Dacă vrei o mașină simplă și ieftină, Skoda Fabia I rămâne o mașină relevantă chiar și în 2020.
Lansată în 2000, Skoda Fabia I a fost a doua mașină Skoda după Octavia. Lansată pe platforma de VW Polo și Seat Ibiza, versiunea de bază era mai ieftină și decât jumătatea de mașină denumită VW Lupo. Asta spune ceva despre nivelul de dotare.
Plus ca Skoda Fabia I vine cu versiune break și cu unele din cele mai fiabile și economice motoare din istoria recentă. În anumite configurații, Skoda Fabia I poate fi foarte ieftină.
7.Opel Corsa C (1.200-3.900 euro)
Opel Corsa C este una din cele mai ieftine mașini second-hand pe care le poți cumpăra.
E o mașină ieftină de cumpărat și ieftină de întreținut. Chiar dacă multe piese se pot defecta de-a lungul timpului, majoritatea costă foarte puțin. E o mașină ieftină, fără pretenții, pentru oamenii care nu dau doi bani pe mașini dar care totuși vor ceva fiabil care să îi duca de colo-colo.
8.Volkswagen Golf 4 (1.200-6.000 euro)
Denumită neoficial și „mașina românilor”, VW Golf 4 a fost lansată în 1997 și a fost fabricată până în 2005.
VW Golf 4 s-a remarcat rapid prin fiabilitatea acestuia și prin simplitate. Nu prea se stricau multe la el. Această generație de Golf a fost ultima care face parte din vechea gardă VW, unde mașinile erau construite simplu, dar butucănos. Mașini fără pretenții, care consumă puțin și care fac kilometraj serios.
Chiar și astăzi poți găsi modele cu motorul de 1.4 benzină, dar cu toate dotările posibil, dar și 1.9 TDI de 131 cai (teoretic versiunea de top).
9.Peugeot 206 (1.100-2.700 euro)
Unul dintre cei mai longevivi reprezentanți din clasa mică, Peugeot 206 a marcat pozitiv evoluția comercială a constructorului francez pe piața europeană.
Un autoturism care a fost lansat în anul 1998 și încă se mai vinde și în zilele noastre, într-o formă actualizată, Peugeot 206 a fost foarte bine primit de către clienți. Utilizatorii au lăudat confortul la rulare și compartimentarea eficientă a habitaclului.
10.Mercedes C Class (1.500-4.900 euro)
Lansat în 2000 ca să înlocuiască vechiul și legendarul W202, Mercedes C Class W203 a apărut într-o era în care Mercedes a decis să reducă din calitate și să încerce tehnologii noi.
Mercedes C Class W203 nu a venit cu foarte mult echipament standard, dar a venit cu tot ce ai nevoie. A venit cu geamuri electrice, aer condiționat, radio și comenzi pe volan.
În ceea ce privește motorizarea, specialiștii recomandă celor care preferă motoarele pe benzină modelul C180 Kompressor de 143 cai iar pentru restul C240 2.6 V6 de 170 de cai. Cat despre șoferii care preferă motoarele diesel, indicate sunt modelele C220 CDI de 150 de cai sau C220 CDI de 122 sau 143 cai.