TopGear.ro Diverse Cum îți pregătești mașina de drum lung: 4 pași

Cum îți pregătești mașina de drum lung: 4 pași

de TopGear

Nimic nu e mai rău când pleci într-o călătorie lungă cu mașina decât să rămâi în pană la jumătatea drumului sau să-ți dai seama după câteva zeci de kilometri că ți-ai uitat încărcătorul de telefon acasă.

Sunt doar două dintre problemele pe care le poți avea și care pot fi prevenite dacă îți pregătești mașina așa cum trebuie înainte de a pleca la drum lung.

Dacă nu ai mai condus până acum pe distanțe lungi, noi îți arătăm cum să procedezi ca să nu ai parte de surprize neplăcute pe drum.

Treci pe la service dacă suspectezi vreo problemă

În primul rând, mașina trebuie să fie într-o stare tehnică perfectă înainte de a pleca la drum lung; de aceea, orice semn că ar putea fi ceva în neregulă nu trebuie tratat cu indiferență.

Așadar, dacă ți se pare că mașina are o problemă cât de mică, nu amâna vizita la service după momentul călătoriei. Nu ne referim aici doar la partea mecanică, ci și la cea electrică. Problemele la sistemul electric pot fi rezolvate foarte simplu cu numeroase modele de conectori auto, însă pentru aceasta, mașina trebuie să fie văzută de un specialist.

De asemenea, dacă au mai rămas doar câteva zile până la următoarea revizie periodică, e de preferat să o faci înainte de a pleca la un drum lung.

Verifică nivelul lichidelor

Chiar dacă „martorii“ din bord nu îți indică scăderea nivelului de ulei sau lichid de răcire, este bine să te convingi personal că totul este în regulă și la acest capitol. Conform legilor lui Murphy, sunt toate șansele ca unul dintre acești martori să se aprindă chiar când ești pe drum, eventual și undeva în plin câmp la zeci de kilometri de prima localitate.

Dacă nu vrei să treci prin așa ceva, verifică nivelul uleiului și cel al lichidului de răcire; dacă este nevoie, completează până când acesta ajunge la parametrii optimi. Nu în ultimul rând, aruncă o privire și la rezervorul pentru lichid de parbriz și umple-l dacă este cazul.

Măsoară presiunea din anvelope

Deși cauciucurile par bine umflate, trebuie să te asiguri că presiunea din interiorul acestora este optimă. Dacă aceasta este sub valoarea recomandată, anvelopele se uzează mai rapid, iar consumul de combustibil crește, întrucât presiunea scăzută îngreunează tracțiunea și solicită mai tare motorul

Pe de altă parte, dacă anvelopele sunt umflate prea tare, nivelul de aderență și stabilitatea în curbe scad. În plus, crește distanța de frânare, iar toate acestea reprezintă riscuri serioase de accident.

Presiunea recomandată este trecută în cartea tehnică a mașinii, dar și pe interiorul capacului de la rezervor sau pe unul dintre stâlpii laterali.

Nu uita să verifici și presiunea roții de rezervă, pentru că aceasta trebuie să fie pregătită în cazul unei pene.

Nu în ultimul rând, dacă urmează să efectuezi călătoria după jumătatea lunii noiembrie, este recomandat ca mașina să fie echipată cu anvelope de iarnă sau cu cauciucuri all-season.

Asigură-te că ai toate accesoriile pentru situații neprevăzute

Dotarea mașinii cu trusă de prim-ajutor, triunghi reflectorizant și extinctor este obligatorie prin lege, așa că acestea sunt accesorii care nu trebuie să-ți lipsească niciodată din portbagaj. În afară de ele, mai sunt recomandate și alte accesorii care ți-ar putea fi utile în cazul unor situații nedorite, dar care pot apărea oricând.

Astfel, ar trebui să iei cu tine la drum lung și un cablu de remorcare alături de un set de cabluri pentru încărcarea bateriei. De asemenea, nu trebuie să-ți lipsească cricul și cheia specială pentru schimbarea roților. „Arsenalul” poate fi completat cu o lanternă/lampă frontală, în cazul în care rămâi în pană după lăsarea întunericului.

În sezonul rece, mai trebuie să ai în portbagaj un set de lanțuri antiderapante, o lopată pentru zăpadă și o racletă pentru îndepărtat gheața de pe geamuri.

Dacă ți-ai luat toate aceste măsuri de precauție, poți pleca liniștit la drum: ești pregătit pentru orice situație nedorită.

Related Articles