Cand studiem diferitele discipline de marketing online, este obisnuit sa ne intrebam ce este SEO? Voi stiti ce inseamna SEO? – este abrevierea „Search Engine Optimization” sau, in romana, optimizare pentru motoarele de cautare.
Ce este atunci SEO? Inseamna imbunatatirea vizibilitatii unui site web, astfel incat sa apara organic in rezultate de cautare mai bune. De aceea, acest concept se mai numeste si pozitionare naturala, pozitionare organica, pozitionare in motoarele de cautare, pozitionare web sau, pur si simplu si avand in vedere relevanta acestui motor de cautare, pozitionare Google.
In acest fel, SEO este inca un angrenaj in marketingul digital, alaturi de alte discipline precum SEM (Search Engine Marketing), SMM (Social Media Marketing), Email Marketing, Web Analytics etc.
Atunci cand ne gandim la diferitele strategii SEO pe care le putem implementa, trebuie sa avem in vedere ca obiectivul acesteia este sa apara in pozitiile cat mai favorabile posibile in rezultatele cautarii organice, pentru anumite cuvinte cheie sau cuvinte cheie relevante pentru site-ul nostru web si ca au fost studiate si selectate anterior.
In rezumat: vom cauta sa aparam pe cele mai inalte pozitii in rezultatele unei cautari Google, pentru acei termeni pe care utilizatorii ii cauta si care au legatura cu afacerea noastra. Pe de alta parte, trebuie avut in vedere intotdeauna ca roadele SEO trebuie asteptate pe un orizont de termen mediu-lung, deoarece este important sa tinem cont de cateva dintre urmatoarele caracteristici pe care le-am enumerat:
Numarul de cuvinte cheie de pozitionat este limitat, deoarece depinde de numarul de adrese URL pe care le are site-ul. Aceasta denota importanta selectiei initiale a cuvintelor cheie la care doriti sa lucrati intr-o structura web.
Pozitia exacta a acestor cuvinte cheie intr-o perioada limitata de timp nu poate fi garantata. In pozitionarea SEO exista multe variabile care nu pot fi controlate: modificari ale algoritmilor de indexare a motoarelor de cautare, modificari ale tendintelor de cautare, introducerea de noi competitori etc.
Pe de alta parte, SEO are un mare avantaj care este un stimulent important pentru a lucra la el si costul click-urilor organice este gratuit. Aceasta presupune ca, atunci cand este posibila ocuparea primelor pozitii, este posibil sa se realizeze un volum relevant de trafic fara un cost direct asociat acestuia.
Desi SEO este cel mai cunoscut termen, acesta poate fi numit in diferite moduri:
-Pozitionarea web;
-Pozitionarea motorului de cautare;
-Pozitionarea in Google;
-Pozitionare organica sau naturala;
-Pozitionare SEO.
Din definitie, trebuie sa pastram doua idei:
Vizibilitate sporita: Scopul SEO este de a obtine mai multe vizite pe o pagina.
Pozitionarea in motoarele de cautare: desi Google este regele motoarelor de cautare (si ori de cate ori vorbim despre SEO ne referim la Google), semnificatia SEO se aplica tuturor motoarelor de cautare.
Ce tipuri de sarcini sunt efectuate in SEO?
SEO poate fi inteles prin segmentarea sa in doua mari blocuri de sarcini:
SEO On-page: Este aspectul care are de-a face cu munca asupra structurii unui site web si cu optimizarea diferitilor factori ai acestuia: meta-tag-uri, anteturi, continut, date imbogatite etc. Acest bloc ar trebui inteles ca o „reglare” a site-ului web, astfel incat crawlerele motoarelor de cautare sa-l poata urmari si interpreta in cel mai optim mod posibil.
SEO Off-page: Are legatura cu actiunile care se desfasoara in afara site-ului. Acest bloc include toate acele sarcini legate de imbunatatirea autoritatii domeniului, inteleasa ca „popularitatea” acestuia in ecosistemul Internet, lucru care se realizeaza prin realizarea actiunilor de link building si/sau link momeal.
Pentru a implementa o strategie SEO optima, este important de retinut ca trebuie lucrate ambele blocuri. Deci, in timp ce partea Onpage a SEO are de-a face cu „fundamentul” proiectului nostru pentru a ne asigura ca crawlerele acceseaza cu crawlere si clasifica corect site-ul nostru, partea Off-page ajuta motoarele de cautare sa interpreteze popularitatea si relevanta site-ului nostru.
Peste 93% dintre persoanele care cauta produse sau servicii folosesc motoarele de cautare pe Internet. Este usor, daca afacerea noastra nu apare in acele cautari, este sansa sa nu fim gasiti de o multime de potentiali clienti in fiecare zi.
Dezvoltarea unui site web in care sa-ti expui munca, sau a unui magazin online daca vinzi produse este noua ta vitrina in fata unei lumi care se misca in retea. A avea un site web este doar inceputul, apoi trebuie sa lucrezi la continutul acestuia, cuvintele cheie in functie de sectorul tau si de publicul tinta, si sa dezvolti o strategie pentru a ajunge pe pozitiile de top in motoarele de cautare. Rentabilitatea SEO ca strategie de marketing este foarte profitabila. Marea majoritate a profesionistilor din sector se angajeaza sa faca SEO fara nicio indoiala. Nu numai pentru eficacitatea sa, ci si pentru rentabilitatea sa.
Este o strategie accesibila, care produce, de asemenea, rezultate consistente si eficiente. Punctul sau forte este ca poate fi personalizat pentru fiecare companie si bugetul acesteia. Rezultatele vor varia, mult mai rapid, cu cat investiti sau lucrati cu acest concept, dar pe termen lung si bine lucrat da intotdeauna rezultate.
Cheia este ca, dupa o analiza intensa a cuvintelor cheie, va directionati afacerea catre publicul tinta, oameni care sunt interesati de ceea ce vindeti. Cu alte cuvinte, va directionati strategia de marketing catre un public segmentat. Acest lucru va ajuta sa cresteti traficul catre site-ul vostru, sa va pozitionati fata de concurenta si sa puteti evalua randamentul generat de fiecare banut investit. SEO care este foarte masurabil poate fi evaluat si revizuit pentru a reflecta schimbarile de pe piata. De asemenea, pe masura ce totul pe internet se schimba, SEO castiga mai multa importanta. Are din ce in ce mai multa putere, iar toate strategiile de marketing trec deja prin maximizarea eficientei sale.