Folosite majoritar pentru a celebra anumite momente, băuturile alcoolice sunt o mică tratație specială, care are, în subsidiar, un rol social. Faptul că sărbătorirea se face într-un cerc restrâns sau larg nici nu contează, deoarece sunt importante în definitiv momentul și plăcerea de a savura o băutură fină și specială. Ce este mai puțin vizibil este faptul că băuturile alcoolice au nevoie de o atenție deosebită, iar acest lucru se vede încă din faza de îmbuteliere. Află cum se realizează îmbutelierea băuturilor alcoolice, dar și care sunt produsele de care este nevoie pentru a se putea realiza această etapă.
Sticle și alte recipiente
Desigur, unele dintre cele mai importante produse necesare pentru îmbutelierea băuturilor alcoolice sunt chiar recipientele. Sticlele sunt produsele în care conținutul lichid este introdus și uneori lăsat spre decantare. În alte situații însă, sunt deja alese modelele de dopuri de plastic pentru sticle, iar acestea vor realiza închiderea ermetică a recipientului.
Sticlele sunt alese în funcție de formă și dimensiune, deoarece fiecare băuturi poate avea cerințe speciale. Spre exemplu, băuturile spirtoase au o formă diferită de prezentare față de vinuri sau bere, iar sticlele cu băuturi speciale vor avea de asemenea elemente care le diferențiază de celelalte categorii.
Capace și dopuri
Dacă în cazul sticlelor există o ordine și o oarecare ”ierarhie”, este firesc ca și în cazul dopurilor să se întâmple acest lucru. Se pot distinge și în acest caz diferite tipuri de dopuri, iar cele mai cunoscute sunt dopurile de plută pentru vin și dopurile de plastic. Alegerea dopurilor este foarte importantă deoarece, alături de sticlă, acest accesoriu contează în ceea ce privește impresia și estetica. Unele companii sunt foarte atente la aceste detalii și se efectuează chiar studii și cercetări de piață care să indice preferințele consumatorilor în ceea ce privește aspectul. De aceea se poate folosi un dop de plastic pentru sticle, alb, 28mm pentru sticle cu filet sau în cazul băuturilor alcoolice ambalate la PET sau dopuri de plastic pentru vinurile spumante, alegerea depinzând de tipul produsului, de sticlă, de forma sticlei, dar și de caracteristicile brandului producător.
Practic, legat de brand există o multitudine de opțiuni, deoarece este nevoie ca aceste accesorii să acopere în totalitate cerințele. Spre exemplu, culoarea dopurilor este foarte importantă, mai ales dacă luăm în calcul logo-ul sau culorile definitorii pentru brand. Deși cel mai adesea dopurile sunt alese pe nuanțe de alb sau bej, așadar neutre, există cazuri în care un dop de plastic pentru sticle, albastru, 28mm poate fi o alegere mai bună pentru a exprima caracteristicile unui brand. Acest lucru este valabil pentru fiecare culoare, tehncile de marketing din prezent fiind foarte explicite atunci când vine vorba despre alegerea cromaticii pentru produsele destinate consumului și nu numai.
Etichete
În cazul în care prepari băuturile în regie proprie și doar pentru consum propriu, etichetele pot fi realizate in-house. În situația în care băuturile se produc într-o unitate specială și se adresează unui public larg, atunci vei avea nevoie de etichete personalizate, pe care să fie notate toate caracteristicile care țin de băutura produsă. Anul, data fabricației, a îmbutelierii și a expirării, conțintului de alcool și ingredientele, acestea sunt doar câteva dintre detaliile care trebuie să fie prezente pe sticlele îmbuteliate.
Alte accesorii
Pentru îmbutelierea sticlelor cu băuturi alcoolice vei mai avea nevoie șid e alte accesorii, cum ar fi cântarul, pipeta sau alcoolmetrul. Acestea te vor ajuta să controlezi foarte bine produsul, astfel încât acesta să corespundă preferințelor consumatorilor.
Acestea sunt cele mai cunoscute produse de care ai nevoie pentru îmbutelierea băuturilor alcoolice. Ele sunt specifice acestei activități și ar trebui achiziționate de la producători specializați, care să îți ofere întotdeauna același nivel de calitate. Alegând un partener de nădejde vei vedea că activitatea de producție se va desfășura cu fluiditate, iar produsele comercializate vor corespunde exigențelor consumatorilor.