TopGear.ro Benzina & Diesel Increderea romanilor in marca Volkswagen intra in marsarier

Increderea romanilor in marca Volkswagen intra in marsarier

de TopGear

Pe tema dieselgate-ului Volkswagen s-au înnegrit deja mulți pixeli iar opiniile pe subiectul acesta sunt foarte diversificate. Unele sunt focalizate pe cifrele mari și abstracte – cât a scăzut valoarea acțiunilor, cât de mari vor fi amenzile etc. Altele sunt focalizate pe latura filosofică a problemei – ”vina este comună” sau aparține cumpărătorilor pentru că „s-au aruncat ca disperații să își ia toți diesel”.

În toată această eterogenitate se vehiculează inclusiv opinia potrivit căreia ”consumatorilor nu le pasă de poluare”. Lor le place mașina. Mergând pe aceeași idee, am putea adăuga și că șoferilor le place senzația că diesel-ul ”te bagă în scaun” la accelerație. Dar oare lucrurile sunt chiar așa de simple?

Atelierul de cercetare de piață D&D Research a decis să investigheze efectul recentului scandal Volkswagen asupra percepțiile românilor despre brandul auto.

Astfel, pornind de la un set de date culese în 2013 despre brandurile VW, Dacia și Ford – ca parte a unui studiu realizat pentru Top Gear România – compania a re-măsurat la începutul lui octombrie 2015 câteva dimensiuni cheie care țin de relația profundă a consumatorului cu marca auto. Datele arată o realitate destul de dură:

• Ponderea posesorilor de Volkswagen care mai au ÎNCREDERE ÎN PROMISIUNILE pe care le face acest brand a scăzut cu 8%; prin comparație aceeași valoare a crescut cu 21% în cazul Ford și respectiv 29% în cazul Dacia;

• Procentul posesorilor de Volkswagen care consideră că brandul pe care îl conduc COMUNICĂ CORECT către consumatorii săi a scăzut cu aproape 11%; prin comparație aceeași valoare a crescut cu 22% în cazul Ford și respectiv 34% în cazul Dacia;

• Nu în cele din urmă, numărul posesorilor de Volkswagen care consideră că brandul pe care îl conduc are o CONDUITĂ CARACTERIZATĂ DE ONESTITATE s-a redus cu un sfert în era post dieselgate;

Cifrele (reliefate în info graficul atașat) dovedesc încă o dată faptul că relația șoferilor cu brandurile auto pe care le conduc e mai complexă de ”cât bagă mașina”. Pe de altă parte, acestea nu sunt vești deloc bune pentru Volkswagen. Ele semnifică faptul că impactul dezamăgirii clienților săi va începe să se regăsească pe deplin în vânzări abia de acum înainte, în ciuda bine-cunoscutei preferințe a românilor față de mărcile made in Germany.

Pentru această analiză, D&D Research a comparat datele obținute de la posesorii de Volkswagen cu cele de la Ford și Dacia iar participanții la studiu au fost oameni care conduc aceeași mașină în 2015 ca și în 2013, la data primei măsurări.

Sondajul a fost realizat online și prin telefon în două valuri, în anii 2013 și 2015, pe eșantioane de 1.043, respectiv 770 persoane și are o eroare maximă admisă a datelor de plus/minus 3.5%, la un grad de încredere de 95%. Datele pentru al doilea val au fost culese în perioada 30 Septembrie – 07 Octombrie 2015.

Related Articles