Noul Mercedes-Benz GLA este cel mai nou membru al familiei compacte a producătorului premium german. Ce s-a schimbat față de generația anterioară?
Mașina a crescut cu 10 centimetri în înălțime, ceea ce se traduce prin mai mult spațiu la cap, dar este cu un centimetru și jumătate mai scurtă, fără a afecta, spun cei de la Mercedes, spațiul interior, pentru că ampatamentul a crescut de la 2.699 milimetri la 2.729 milimetri.
Noul GLA a primit grila nouă (cea cu fante verticale le este rezervată versiunilor AMG), iar din profil, se remarcă protecțiile din plastic, care îi subliniază natura aventuroasă. Versiunile echipate cu sistemul tracțiune integrală 4MATIC vin cu pachetul Off-Road Engineering, care aduce la bord un program de rulare în plus, funcție de asistență la coborâre și o animație off-road pe ecranul sistemului multimedia, dar și faruri MULTIBEAM LED cu funcție specială pentru rulare în afara asfaltului.
Cu proporții compacte, console scurte, cu nervuri proeminente pe capotă, o linie descedentă a caroseriei și jante cu design nou și dimensiuni de până la 20 de inci, GLA își confirmă personalitatea.
Viitorul posesor de GLA poate alege una dintre cele trei versiuni de afișaj: cel cu două ecrane de 7 inci, cel cu un ecran de 7 inci și altul de 10,25 inci și cel de top cu două display-uri de 10,25 inci. Modelul este echipat standard cu sistemul MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Clienții pot bifa pachetul Driving Assistance cu Active Distance Assist DISTRONIC, Active Steer Asssist și PRE-SAFE PLUS.
Mercedes trece în contul noului său model o poziție mai înaltă la volan și mai mult spațiu interior pentru cei care iau loc pe bancheta din spate. Aceasta poate glisa în față și în spate cu 14 centimetri, în funcție de necesități. Și volumul portbagajului a crescut de la 421 la 435 litri.
GLA poate fi echipat cu funcția care pregătește mașina pentru spălare, preluată de la fratele mai mare, GLS. Astfel, la o simplă apăsare de buton, oglinzile exterioare sunt pliate, geamurile laterale sunt ridicate, iar acoperișul glisant este închis. Această funcție blochează transmiterea informației la senzorul de ploaie, pentru ca ștergătoarele să nu pornească în spălătoria auto. O cameră cu vedere la 360 de grade îl ajută pe cel aflat la volan pentru a poziționa mașina mai ușor.
GLA vine cu un ecartament mai mare decât predecesorul, dar și o gardă la sol mai mare, stând acum la o distanță de sol cu 9 milimetri mai mare.
Noul crossover poate fi comandat cu motoare pe benzină și diesel cu patru cilindri. Apare în gamă motorul care se regăsește și la Dacia Duster, dezvoltat de Daimler în parteneriat cu Alianța Renault-Nissan. Unitatea de 1,33 litri pune în mișcare versiunea GLA 200 și produce 163 de cai putere și 250 Nm.
În vârful gamei, se poziționează, pentru moment, Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC, cu motor turbo de 2.0 litri cu patru cilindri cu 306 cai putere și cuplu de 400 Nm. Mercedes lucrează și la o versiune plug-in hybrid.
Noul Mercedes-Benz GLA va ajunge în showroom-urile din Europa în primăvara anului viitor, iar în China și în Statele Unite va ajunge în vară. Modelul va vedea lumina zilei la uzina Rastatt în Germania și la uzina din Beijing, din China.
Citește și…
Citeste mai mult pe aici