Oamenilor le plac misterele, iar când acestea sunt legate de numele unor vedete de primă mână, poveștile devin legende.
O astfel de poveste misterioasă, care unora le dă frisoane, este cea a faimoasei mașini Porsche 550 Spyder al lui James Dean, pe care o poreclise „the little bastard”.
Considerat unul dintre cei mai faimoși actori de la Hollywood din toate timpurile, James Dean rămâne un cocktail de sex-appeal, candoare, nonconformism, talent şi autenticitate.
Chiar și acum, la 65 de ani de la dispariția sa, Dean este „rebelul fără cauză” iar figura lui continuă să fascineze generațiile de adolescenți, chiar și pe cele născute în epoca digitală, pentru care întruchipează un adevărat simbol al expresiei „live fast, die young!”.
James Dean – un pasionat al curselor auto
Dincolo de filmele sale, Dean era pasionat de cursele auto. După ce a filmat „East of Eden”, și-a cumpărat câteva mașini, inclusiv
- un Triumph Tiger T110
- un Porsche 356.
Dar, viața lui Dean s-a încheiat tragic la 30 septembrie 1955, la doar 24 de ani, când a făcut accident cu noua sa achiziție, Porsche 550, pe care a voia să îl folosească la curse.
Chiar după moartea actorului, mașina respectivă a continuat „viața”, lăsând o urmă înfricoșătoare în istoriei.
Pentru a înțelege cu adevărat această poveste ciudată, trebuie să mergem cu o săptămână înainte de accidentul lui Dean, pe 23 septembrie 1955.
Potrivit https://drivetribe.com/ , în acea zi, el a mers să își ia noul Porsche 550 Spyder de la un celebru mecanic care prepara mașini la Hollywood, George Barris. James Dean îi dăduse comandă să echipeze mașina cu scaune din tartan, să inscripționeze numărul 130 pe capotă și dungi roșii pe partea superioară a aripilor din spate, plus porecla mașini, „the little bastard”, pe capacul motorului.
După ce și-a recuperat mașina în acea zi, Dean a făcut o tură cu ea prin Los Angeles, unde s-a văzut cu actorul britanic Alec Guinness. Lui i-a arătat noul său Porsche, iar Guinness a devenit puțin îngrijorat.
Alec Guinness a prezis teribilul accident
În jurnalul său, actorul a scris că mașina arăta sinistru, flămândă și nervoasă. Guinness i-ar fi spus lui Dean: „Te rog să nu te mai urci niciodată în ea. Dacă te mai urci în mașina asta, până săptămâna viitoare, la ora asta, vei fi mort”. James Dean a râs, spunând că lui îi e scris să moară într-o mașină rapidă.
Din păcate, după cum a spus Guinness, Dean a murit în acea mașină o săptămână mai târziu.
La 30 septembrie 1955, Dean și Rolf Wütherich (mecanic Porsche) pregăteau mașina pentru o cursă la Salinas. Intenția a fost să pună mașina pe o remorcă și să o conducă acolo, dar Dean a sugerat să conducă mașina, astfel încât acestea să poată „forjeze” motorul și să se poată familiariza cu mașina.
La două ore după ce au plecat (în jurul orei 15.30), Dean a primit o amendă pentru viteză, fiind prins cu 65 mile pe oră (105 km/h) într-o zonă cu restricție la 55 mile pe oră. Dar asta nu l-a îngrijorat pentru că … era un rebel.
După o scurtă oprire pentru băuturi, Dean și Wütherich și-au continuat călătoria la 17.15. O jumătate de oră mai târziu, un Ford Tudor Coupe din 1950 alb-negru, condus de Donald Turnupspeed venea din direcție opusă lui Dean.
Accidentul de pe Route 41
În timp ce Turnupspeed a făcut un viraj la stânga pe Route 41, a intrat pe cealaltă bandă de mers, direct în Porsche. Dean se pare că circula cu 85 mph (137 km/h) și a încercat să evite impactul, dar a fost în zadar. Cele două mașini s-au ciocnit frontal.
Wütherich a fost aruncat din mașină din cauza impactului și a supravieșuit accidentului. Dean s-a stins din viață în spital la 30 de minute după accident, în timp ce Turnupspeed s-a ales doar cu o mică zgârietură la nas.
Ford-ul Tudor a suferit multe pagube pe partea din stânga din față, în timp ce Porsche-ul era de nerecunoscut. Datorită forței impactului, mașina lui Dean s-a rotit și a lovit un copac. Dar nu acesta avea să fie sfârșitul acestei mașini sport blestemate.
Așa cum Guinness îi spusese lui Dean, mașina avea o aură sinistră care o înconjura. A existat ceva ce nu poate fi considerat „coincidență”. Ceva din altă lume. Ceva înfiorător. Ceva ce a blestemat pe toți cei care s-au apropiat de mașina lui James Dean.
După accident, Porsche-ul lui Dean a fost cumpărat de George Barris cu aproximativ 2.500 de dolari, acesta ducând mașina în atelierul său. În timp ce o descărca, mașina a alunecat de pe remorcă și i-a rupt piciorul unui mecanic. Ulterior, Barris a vândut sistemul de transmisie și motorul mașinii piloților de curse Troy McHenry și William Eschrid.
Seria de intamplari nefericite continua
Cei doi au folosit aceste piese pentru a-și face mașini proprii și au concurat unul împotriva celuilalt în mașinile lor echipate cu piesele de pe Porsche-ul lui James Dean.
După câteva ture, McHenry a pierdut controlul asupra mașinii sale și s-a izbit de un copac; impactul l-a ucis pe loc. Eschrid conducea mașina pe pistă, când roțile s-au blocat fără niciun motiv, făcând mașina să se rostogolească de câteva ori. Nu a murit, dar a fost grav rănit.
Barris, cel care a cumpărat mașina accidentată a lui Dean, mai avea încă două anvelope de la „the little bastard”, de care nu se atinsese nimeni de la moartea lui Dean.
El a vândut anvelopele unui proprietar Porsche, iar ambele anvelope au explodat în același timp, făcând mașina să iasă de pe drum. În garajul lui Barris, rămășițele mașinii lui James Dean se „odihneau” liniștite. Într-o noapte, doi hoți au încercat să fure câteva părți din celebra mașină, dar au plecat cu mâinile goale.
Unul dintre hoți s-a rănit în timp ce încerca să ia unul din scaune, iar celălalt și-a rupt brațul în timp ce încerca să scoată volanul.
Barris a decis sa ascunda masina
După toate acestea, Barris a hotărât să ascundă mașina definitiv, dar California Highway Patrol l-a convins să le împrumute Porsce-ul 550 pentru a promova siguranța pe autostradă. La prima expoziție, garajul în care a fost expusă mașina avariată a lui Dean a luat foc. Întregul garaj a ars complet, dar mașina a rămas cumva neatinsă.
În timpul următoarei expoziții, la un liceu local, „the little bastard” a căzut de pe postament, cazând pe un elev și rupându-și șoldul.
După aceste expoziții, mașina a fost urcată într-un camion pentru a fi transportată la Salinas. Șoferul a pierdut controlul și s-a răsturnat cu camionul. A fost aruncat din cabină și a murit pe loc după ce Porsce-ul Spyder a aterizat deasupra lui.
Aceste evenimente au continuat până în 1960, când „the little bastard” se afla la Miami la o altă expoziție. Aceasta a fost ultima sa expoziție, după care mașina a fost pusă pe o remorcă pentru a fi livrată înapoi la garajul lui Barris din Los Angeles.
Ambele, 550 Spyder și camionul pe care era transportat, au dispărut și nu au mai fost văzute de atunci.