Pe măsură ce tehnologiile prezente pe mașinile electrice s-au diversificat, mașinile hibrid au devenit tot mai atractive.
În plus, motoarele diesel sunt din ce în ce mai contestate pentru puterea lor de poluare, astfel încât tot mai mulți șoferi își doresc să treacă la autovehicule electrice.
Și pentru că deocamdată numărul de stații publice de alimentare a mașinilor electrice este insuficient, cei mai mulți se orientează acum către mașinile hibrid.
Iată un top 10 mașini electrice pe care le poți cumpăra în 2020:
1. Toyota Corolla
După ce a petrecut mai mult de două decenii introducând lumea în sistemul de propulsie hibrid, Toyota este acum cu mult în avans în ceea ce privește normalizarea acestuia; și nu există o mașină care face asta mai bine decât actualul hatchback Corolla.
Construită pentru a înlocui vechiul Auris în 2019, Corolla este pentru Toyota una dintre cele mai importante autovehicule de piață. În forma sa hibridă de 2,0 litri, are performanțe ridicate și este totodată sportivă.
- Pret de pornire: de la 22379 euro
Cu un preț ce pleacă de la 22.379 euro, Corolla hibrid este primul model Toyota care oferă posibilitatea de a alege între două motoare hibride – un motor hibrid de 1,8 litri și un motor Hybrid Dynamic Force de 2,0 litri – pentru același model.
2. Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid este una dintre mașinile hibrid care combină cel mai bine utilitatea, economia și valoarea. Când propulsorul electric și cel GDi funcționează simultan , Ioniq Plug-in demarează cu 141 CP, modelul poate folosi și propulsia complet electrică sau cea doar pe bază de carburant.
Tranziția între cele trei moduri este aproape imperceptibilă.
- În modelul complet electric, modelul are o autonomie de 66 km grație bateriei litiu-ion de 8,9 kW/h și oferă o autonomie de peste 1.100 km în modul combinat (electric + hibrid).
- Modul Eco analizează traficul și condițiile rutiere, contribuind la reducerea consumului de carburant.
3. Volkswagen Golf mk.VIII
Este un semn al proliferării tehnologiei hibride că în cea de-a opta generație VW Golf – cea mai recentă versiune a ceea ce este, după multe estimări, cea mai bine vândută mașină din lume – puteți alege între mai multe motoare benzină-electrice.
Mașina, care se bazează pe o versiune actualizată pe scară largă a platformei, șasiului și suspensiei modelului „MQB” din a șaptea generație, este disponibilă cu motoare pe benzină de 48 de volți mild hibrid de 1,0 litri și 1,5 litri pe benzină, marca „eTSI”, precum și în câteva derivate hibride plug-in mai puternic electrificate.
- Golf 8 dispune de următoarele variante de motorizare: trei motoare pe benzină: 1.0 TSI (81 kW/110 CP), 1.5 TSI (96 kW/130 CP), 1.5 TSI (110 kW/150 CP).
- Variantele prevăzute cu cutia de viteze automată DSG dispun de tehnologia mild hybrid.
Acestora li se adaugă variantele sportive GTD, GTI și R, cu puteri de până la 330 CP, precum și o versiune plug-in hybrid GTE. Motoarele turbo pe benzină electrificate cu sistemul mildhybrid, alături de optimizarea aerodinamicii, au contribuit la reducerea consumului și emisiilor pentru noul Golf 8.
4. Toyota Prius
Bunicul mașinilor hibrid (benzină-electrice) rafinează în continuare formula dezvoltată de Toyota în 1997. Cea mai recentă versiune din a patra generație este construită pe o nouă platformă, iar motorul său pe benzină, de 1,8 litri, a îmbunătățit eficiența și performanța.
- Cu o motorizare de 1.8 litri hybrid e-CVT, noua Prius oferă un consum mixt de combustibil de 3.6 litri/100km, având un motor de 122 CP, cu o putere maximă de 90 kW.
5. Mini Countryman Cooper S E All4
Mini este în continuă evoluție, iar acest lucru este evident în această a doua generație Countryman – o mașină mai practică și mai aspectuoasă decât până acum, fiind, de asemenea, disponibilă ca un hibrid plug-in impresionant, deși scump, cu o autonomie electrică de 57 de km.
- Prețul de pornire al noului Mini este de 38.200 euro.
- Bateria de ultimă generaţie a noului MINI Cooper SE Countryman ALL4 are o capacitate crescută de 10,0 kWh – care oferă până la 57 km în modul integral electric. Acest lucru înseamnă că poţi scădea considerabil costurile zilnice de deplasare.
Datorită sistemului de tracţiune integrală All4, acest model se simte ca acasă, atât pe străzile oraşului, cât şi pe drumurile montane.
Iar cu o autonomie totală de 500 km, nu există limite privind destinaţiile la care poate ajunge acest MINI.
6. Lexus UX
SUV-ul constructorului nipon este oferit atât într-o versiune cu motor pe benzină (UX 200), cât și într-o variantă cu sistem hibrid de propulsie (UX 250h). Prețul de pornire anunțat de producătorul japonez este de 35.453 de euro. Varianta echipată cu un sistem hibrid de propulsie este capabilă să ofere un total de 184 de CP.
- Acest model de motorizare hibridă este disponibil atât cu tracțiune pe față, cât și cu tracțiune integrală.
- Pret de pornire: 35453 de euro
Sistemul de propulsie hibridă de ultimă generaţie este format de un motor pe benzină, de 2.0 litri şi două electromotoare.
Motorul pe benzină este unul aspirat natural, ce funcţionează în ciclu Atkinson, având şi o compresie mare, de 14:1, dar şi o eficienţă termică de invidiat, de 41%. El dezvoltă 152 CP şi 190 Nm.
7. Suzuki Ignis 1.2 SHVS
Cel mai recent sistem hibrid „SHVS” de la Suzuki este unul dintre cele mai simple, mai ușoare, mai mici și mai inteligente de pe piață: un sistem de 12 volți care încorporează un demaror-generator integrat, conectat la motor printr-o curea, și o baterie litiu-ion secundară.
Bateria Litiu-ion, compactă și de înaltă performanță, stochează energie electrică recuperată din decelerări și frânări și încorporează un sistem Start-Stop operat de ISG (demaror-generator integrat).
8. Kia Niro
La fel cum este cazul Hyundai Ioniq, SUV-ul Kia Niro este disponibil în forme hibride, hibrid plug-in și complet electrice.
Atât hibridul, cât și PHEV se combină un motor pe benzină de 1,6 litri cu un motor electric de 43 CP pentru un cuplu de vârf de 139 CP și ambele sunt cu tracțiune față, utilizând o cutie de viteze automată cu șase trepte cu dublu ambreiaj.
Singura diferență semnificativă pe care hibridul plug-in o oferă, în afară de o priză prin care să o conectați, este o baterie mai mare (8,9 kWh vs 1,6) – deci nu există o performanță electrică suplimentară asociată cu PHEV.
- Fiind un SUV crossover, Niro este mai ușor de condus în comparație cu un hatchback obișnuit.
- E-Niro complet electric, în schimb, este una dintre cele mai accesibile mașini electrice de familie.
9. BMW 225xe iPerformance
Mașina este una hibridă plug-in, adică bateriile pot fi încărcate și de la priză, nu doar de la motorul pe benzină sau frânare regenerativă.
În mod electric pur, autonomia este de vreo 45 de kilometri, suficientă pentru 3-4 drumuri prin oraș, iar faptul că o poți încărca de la priză înseamnă că vei face aceste drumuri cu vreo 5 lei în total.
Ce este special la acest model este că are două motoare. Unul termic care pune în mişcare roţile din faţă, şi unul electric pentru roţile din spate. Ele pot funcţiona atât independent, cât şi împreună. Motorul termic este o unitate pe benzină în trei cilindri cu capacitate de 1,5 litri care produce 136 CP. Puterea acestuia este transmisă către puntea faţă prin intermediul unei cutii de viteze automate cu şase trepte. Motorul electric de 88 CP acţionează roţile din spate.
- Acceleratie 0-100 km/h: 6.7 secunde
- Putere totala: 224 CP
- Viteza maxima: 202 km/h
Cele două fac ca puterea totală a sistemului să fie de 224 CP, iar cuplul motor să ajungă la 385 Nm. Acceleraţia de la 0-100 km/h are loc 6.7 secunde, iar viteză maximă este de 202 km/h.
La acesta maşină bateria nu se goleşte niciodată 100% şi poate fi încărcată permanent de către motorul pe benzină. Capacitatea acesteia este de 6,1 kWh ceea ce îi oferă o autonomie electrică de până la 45 de kilometri în ciclul de testare WLTP.
Bateria are nevoie de două ore şi jumătate pentru a se încărca complet la o staţie normală de încărcare, iar la priza de acasă durează ceva mai mult de trei ore.
10. Subaru XV eBoxer
Noul SUBARU e-BOXER combină motorul SUBARU BOXER cu un motor electric pentru a forma un sistem de propulsie hibrid capabil să furnizeze un cuplu ridicat. Rezultatul: accelerare puternică, conducere silențioasă și confortabilă, funcționare practic fără vibrații, indiferent de destinație.
- Motorul pe benzină are o putere maximă de 110 kW (150 CP) la 5600-6000
rpm și un cuplu maxim de 194 Nm la 4000 rpm, iar motorul electric
are o putere maximă de 12.3 kW (16.7 CP), respectiv un cuplu maxim de 66 Nm.
Pentru o funcționare cat mai eficientă, sistemul SUBARU e-BOXER ajustează automat utilizarea motorului cu injecție directă de 2,0 litri și a motorului electric în funcție de solicitări.